- Външен линк към тази статия:
-
https://zaedno.eu/forums/kb.php?a=21
Leasing за частни лица в Германия - как и дали си струва?ИД на статията: 21Написано от: Yura Написано на: 16 Януари 2012, 21:04:57 Статията е разгледана 13332 пъти
Лизингът става от ден на ден все по-привлекателен за всеки, а не само за фирмите, както бе в миналото. Но колко е атрактивен лизингът наистина? Не попада ли клиентът в клопка, предизвикана от последствията? Точно това ще се опитаме да разясним в следващите редове. Следва: - Нулев процент - какво точно представлява? - Тристранно финансиране - Leasing за частно лице - заслужава ли си? - Последствени разходи Тъй като се оказа, че нямат изгода, в миналото повечето нормални банки се отказаха да предлагат сделки за финансиране на коли. Тази ниша използваха банките на автопроизводителите и в момента доминират пазара. Като пример: почти половината от произведените BMW-та се финансират чрез BMW-Bank. Броят на лизинг BMW-тата се покачи в сравнение с миналата година с 12%, което не означава обаче, че останалите произведени коли на баварците са заплатени в брой. Много от купувачите финансират покупката на кола, като предварително вземат кредит. По този начин, чрез плащане в брой, получават по-голяма отстъпка от предложената им цена. С други думи означава, че повечето от лъскавите и желани автомобили, които срещаме по пътищата на Германия са „полу-купени“. 1. Независимо дали на Leasing или директна покупка с отстъпка чрез кредит, основата за сметки остава цената на колата. В случая даже не е нужно да става дума за чисто нова кола. И по-стари коли могат да бъдат взети на Leasing или чрез кредит-финансиране. Тъй като спадът на автомобилните цени е голям (а производството още по-голямо), последното е доста привлекателно при 2-3 годишни коли. Не е за подценяване и че повечето автокъщи нарочно регистрират нови коли за по ден-два, с което смъкват цената изкуствено: те искат да ги продават, ние - да ги купуваме. Дали се е разчуло или не, но междувременно повечето автокъщи предлагат и продължение на гаранцията с 1, а понякога дори с 2 години над нормалната двегодишна. Затова, на първо място, се опитайте да спазарите ниска цена за желаната от вас кола и чак след това се занимайте с финансирането. 2. При спазаряването на определено ниска цена, огромна роля играе и избора на марката. Обмислете добре какви са нуждите ви и сравнете непременно това, което желаете, при различни марки коли. Ако не сте в състояние веднага да заплатите и поради това сте принудени да изберете финансиране, се откажете от скъпите коли в Premium-сегмента. За тях ще плащате излишно пари, които така или иначе нямате. По-добре автомобил, който е достатъчен за нуждите и кесията ви. В крайна сметка много от колите, които не претендират за Premium класа, са с повече екстри серийно и не се налага да доплащате допълнително. Ако сметнете, че можете да финансирате някак си 5-ца BMW, по-добре вземете 3-ка и я финансирайте солидно. При плащане в брой закупуващият получава горе-долу 14% отстъпка от основната цена. Ако финансирате покупката, ще заплащате средно 1,9% при банките на авто-производителите. Това е много по-малко от кредит при която и да е нормална банка. Не е изключено обачe да получите и двете - отстъпка и евтин кредит. Налага се да смятате сериозно, защото може да се окаже, че кредит от банка излиза по-евтино, когато авто-къщата ви предложи по-голяма отстъпка. 3. Сравнявайте непременно различните модели на различните марки и не се подвеждайте да реагирате припряно. Предложенията са толкова различни и толкова много, че не си заслужава прибързана реакция. При избора на колата винаги ще намерите много различни марки, които имат приблизително еднакви модели, но на коренно различни цени, както и модели на финансиране. Тъй като приемаме, че вече сте определили цената, която сте готови да платите, следва да прецените и сравните внимателно кой модел на финансиране е най-изгодният за вас. Напълно възможно е да предпочетете плащане в брой пред на пръв поглед привлекателен Leasing, макар и да става дума за 0% финансиране. Принципно тези предложения (0%) нямат конкуренция, но това зависи именно от предлагaната марка кола. 4. Нула процента Leasing. Колкото по-дълго време плащате, толкова повече лиxва ви се начислява. При 0% лиxва, се препоръчва да изберете по-дълъг период на плащане, за да профитирате от ниската месечна вноска. Ако се налага да предплатите колата, както и да заплатите крайна вноска, постарайте се те да бъдат ниски. Така се оскъпява месечното заплащане, всеки цент обаче влиза без отдръжки в крайната цена. В крайна сметка, след изтичане на Leasing-a, можете да върнете автомобила или да доплатите остатъчната цена и да го запазите. Остатъчната цена обикновено е около 40% от покупната, основна цена. Автокъщите предпочитат вие да запазите (купите) колата, тъй като това им спестява много усилия за по-нататъшната и продажба. Затова внимавайте в опциите, които ви се предлагат. Има ли възможност след изтичане на срока да върнете колата - използвайте я. На днешно време не си заслужава след 3 или 4 години да доплатите за стара кола. Болшинството автокъщи предлагат дори нов Лизинг преди изтичане на договорният период, но не винаги ще ви информират за това. Ето защо е важно при/преди сключване на договора да се информирате детайлно. Колкото повече информация изкопчите от продавача, толкова по-малка е вероятността в последствие да има неприятни изненади. Вероятно в официалната оферта няма да прочете, че е възможно и продължение (безплатно) на гаранцията, че дори автокъщата поема и всеки теxнически преглед, че се предлагат допълнително гуми, екстри и т.н. Затова питайте, разпитвайте и се пазарете без всякакво стеснение. 5. При изтичане на лизинговият период колата ще бъде проверена и остатъчната цена се сравнява по таблици. Вероятната и продажна цена зависи от това в какво състояние се намира. При положение, че не е поддържана, на всичкото отгоре сте „навъртяли“ и повече километри от договорените – месечната вноска зависи до голяма степен и от тях – ще се наложи да доплатите и това може да излезе скъпо за вас. Дори да решите, че според вас колата е в по-добро състояние и да спорите, възможностите да получите право са малки, скъпи и свързани с евентуална намеса на адвокат. Затова пък повтаряме: при сключване на договора внимавайте и тези „дреболии“ да са непременно включени преди да подпишете. Имайте предвид дали найстина договорът ви включва и запазване на колата след изтичане на Leasing-а. При класическият Leasing няма такава опция. Вие не сте притежател на автомобила и нямате право да го запазите, като банките си запазват правото и да ви откажат. На практика този случай е рядкост, но е възможно. В миналото лизинг си струваше предимно и само за фирми, но времената се промениха. Имате ли възможност без проблеми да плащате месечните вноски и не желаете да платите пари „на куп“, които при 0% Leasing, можете да внесете на спестяване при 2-3 или 4% лиxва – направете го. 6. Особенно внимание обърнете на това, офертата да не е с предварително заплащане на каквато и да е сума. Това е детайл, на който в повечето случаи не се обръща достатъчно внимание. При евентуална тежка катастрофа, след което автомобила е неизползваем, договорът с Leasing фирмата приключва, без да има претенции от която и да е страна. Ако сте заплатили предварително голяма сума, за да ви бъдат месечните вноски по-ниски, гyбите вече предплатената сума. Това е особенно неприятно ако, не дай боже, ви се случи катастрофа още в началото на договора. Дали ще запазите колата или ще я върнете на Leasing-фирмата, са важни 3 фактора: предплатената сума, месечната вноска и крайната вноска. Решите ли непременно да върнете колата е за предпочитане ниска месечна вноска и висока крайна. Обратно - ако желаете да я запазите за предпочитане е висока месечна и респективно ниска крайна. Възможността да закупите автомобила, преди да е изтекъл договора е налице, макар и банките да не го обявяват директно. Тази опция е е за предпочитане, ако междувременно можете да си го позволите финансово и сте доволни сте от колата. 7. Също така е напълно възможно и нормално, при добро пазарене, да получите и отстъпка от цената и добра оферта за Leasing. Това е така, защото в случая можете цената на колата да спазарите с автокъщата а Leasing-а - с банката. Банката купува колата от автoкъщата и ви я дава под наем, въпреки, че всички документи се подготвят и оформят от автокъщата. Естествено, не бива да се заблуждавате от на пръв поглед супер-офертата - така или иначе фирмите производители трябва да печелят. От една страна са доволни че привличат клиентела, от друга - печалбата им е определено така наречените Folgekosten. Folgekosten или какво още ни очаква. Още при включените в офертата екстри тябва да се внимава, когато се предлага и застраховка, продължение на застраховката и т.н. Не мислете, че предложената ви между другото застраховка е подарък. Реално е за нея да плащате допълнително и в никакъв случай не се кaсае за най-добрата оферта. За това очите на четири и сметнете добре дали си заслужава. В крайна сметка всеки може да направи подобна застраховка и при друга компания. 8. Всички автомобили, които се финансират, независимо дали Кредит или Leasing са задължително застраховани на пълно каско. Ето защо е необходимо предварително да се запознаете с това, коя застраховка е изгодна за вас: зависи от марката на желаната кола, мощността на колата, колко години сте без нарушения, дали колата се държи в гараж, колко киломерта карате в годината и колко човека от семейстрвото я карат. Имайте предвид, че роднини по първа линия могат да прехвърлят по-ниски проценти и на вас, ако докажат, че поне 2 години ползват често колата. Между другото не е никаква тайна, че автоконцерните не печелят точно от продажбата на колата, а от Фолгекостен/Folgekosten, или от евентуалните поправки, смяна на части и въобще от бъдещите посещения на сервизите. Резервните части стават от ден на ден все по-скъпи и без проблем може да се наложи само за смяната на един пепелник да платите 100€. Още повече, че има все по-малко универсални части, които да пасват на различни модели. Това е още една причина да се избягват скъпите модели и марки. Обърнете особенно внимание и на така наречените екстри. Една навигационна система, работеща с DVD без проблемно може да ви струва 1000€. Същото важи и за климатик, радио и т.н. Не е за подценяване и разхода на гориво. Въпреки, че на пръв поглед Leasing-а може да е супер изгоден, при постоянното покачване на цените на бензина, „дер тигер им танк“, може да ви излезе „солен“. Именно затова е нужно пак и пак да пресмятате предварително всички възможни ситуации. Чак след като сте предвидили всичко – лихви, месечни вноски, предварително/последствено плащане, застраховки, евентуални поправки, бензин и предварително договорени километри можете да знаете със сигурност какво и колко ще ви излезне удоволствието от нова (или не съвсем) кола. ---------------------------------------------------------------- Освен директно отиване до първата автокъща междувременно има и други варианти. Единият от тях е сайтът: http://www.gute-rate.de. Там можете да избирате Leasing, от примерно 69€ до 699€, като са предоставени всички възможности за пресмятане какво искате и какво можете да си позволите. Избраната от вас оферта изпращате по мейл и до 1-2 дена получавате предложение. На този сайт автокъщите от цяла Германия предлагат услугите си. Вероятно ако сте в Щутгарт, можете да получите оферта от Хамбург, но това не е никакъв проблем. Стигнете ли до договаряне колата може да ви бъде доставена на местоживеене, или авто къщата поема пътните, за да си я приберете. Могат да ви откажат и имат право само ако не печелите достатъчно, но е малко вероятно. Изискванията са да предоставите документ колко печелите на месец нето, изряден паспорт и постоянно местожителство в Германия. Не по-малко е интересен и сайтът: http://www.leasingtime.de. На него можете да поемете остатъчен Leasing, което в много случаи може да бъде изключително атрактивно. В много от случаите там се предлагат коли, чиито собственици не са в състояние да продължат с плащането на месечните вноски, което прави предложенията и интересни. Абсолютно същото се отнася и за сайта: http://www.leasingpool24.de. Материал на "Заедно"
Коментари
1 коментари
• Страница 1 от 1
Кой е на линияРегистрирани потребители: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] |
|