• Advertisement

Немското ниво на услугите

Еми за тва, онова и т.н. Тука може да пише всеки по всички теми, които го вълнуват.

Немското ниво на услугите

Мнениеот xamsterdamm » 5 Декември 2014, 14:26:09

Здравейте,
само аз ли съм възмутен от качеството на услугите в частния сектор? Случки най-различни - днес например си прибирам пакет, доставен от Хермес. Доставяли са ми и друг път. Винаги със закъснение поне 2 дни. Много често с оправдание "ние идвахме и нямаше никой в 18:30" - нормално, когато е на служебен адрес :mrgreen:
Но това което днес ме вбеси е че очаквах доставката за сряда и дадох домашен адрес. Е, пристигна днес... на служебния :) Като домашния ми адрес правилно е изписан на опаковката (в случая от Амазон!). Тоя път беше върха, нямам думи!

ПП: за разлика от държавните служби, където служителите винаги са били бързи и коректни.
xamsterdamm
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 106
Регистриран на: 5 Декември 2014, 10:49:02
Благодарил: 23 пъти
Благодарено: 23 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот boyko123 » 6 Декември 2014, 03:09:05

Е тия са се оляли тотално от Хермес... Явно в крайна сметка си зависи от фирмата и хората.

Моите епизодични впечатления от немските услуги са по-скоро положителни. Вчера пак ходих "оттатък границата" (т.е. в Германия) да взема едни лекарства, дето ги няма в Холандия, хората от аптеката много коректни, лекарството ако го няма в момента се поръчва и идва на другата сутрин, разговорихме се за странични ефекти, алтернативи и пр., редовно ми дават "армаган" пакет носни кърпички, а вчера и фирмено календарче :).
Веднъж ми се наложи да викам пътна помощ (ADAC), също бързо и качествено помогнаха, нищо че беше посред нощ.

В тази връзка, дали може да се каже, че някои услуги като цяло са по-добри от други? В Холандия например се смята, че пътна помощ (ANWB) работи безотказно, телекомите се интересуват от тебе само като искат да ти продадат нещо, после се оправяй (особено се отнася за KPN, аналога на БТК) и холандските железници (приватизирани) много се стараят в точността и осблужването, ама нещо резултатите им убягват...

Та как е по Немско?
Ако написаното от мен противоречи на здравия ви разум, вероятно е прав разумът ви ;-)
boyko123
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1449
Снимки: 1
Статии: 2
Регистриран на: 15 Септември 2012, 22:27:36
Местоположение: Enschede, NL
Благодарил: 751 пъти
Благодарено: 686 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот Mony60 » 6 Декември 2014, 12:16:24

boyko123 написа:Та как е по Немско?

Въпрос на късмет, Бойко! ;-)
Аптеките почти винаги дават „армаганче“, ADAC слава богу не ми се е налагало, за Hermes работят доста нещастници, включително и нашенци, Телеком доста се подобри последните 4-5 години ( преди това я бяха съвсем подкарали през просото), пощите и железниците..... #-o ееей, хубави времена бяха докато беше държавно! Пощенски служители навремето изкарваха шофьорска книжка служебно и пощите плащаха разноските по шофьорския курс, защото нали може да се наложи със служебната кола да разнасят писма, пратки и т.н.
Аватар
Mony60
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 747
Регистриран на: 13 Юли 2008, 00:00:00
Местоположение: Bayern
Благодарил: 147 пъти
Благодарено: 184 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот бонджорно'принчипеса » 16 Декември 2014, 15:31:48

xamsterdamm написа:Здравейте,
само аз ли съм възмутен от качеството на услугите в частния сектор? Случки най-различни - днес например си прибирам пакет, доставен от Хермес. Доставяли са ми и друг път. Винаги със закъснение поне 2 дни. Много често с оправдание "ние идвахме и нямаше никой в 18:30" - нормално, когато е на служебен адрес :mrgreen:
Но това което днес ме вбеси е че очаквах доставката за сряда и дадох домашен адрес. Е, пристигна днес... на служебния :) Като домашния ми адрес правилно е изписан на опаковката (в случая от Амазон!). Тоя път беше върха, нямам думи!

ПП: за разлика от държавните служби, където служителите винаги са били бързи и коректни.


Не не си само ти. Нивото на немските услуги е под ВСЯКАКВА критика. В представителен център е ок, но в малки клонове все едно си в България - троскат ти се, държат се невъзпитано и арогантно. Като кажеш еми тогава спирам да бъда ваш клиент получаваш в отговор от типа на "еми мен кво ме интересува". Случвало ми се е с О2 и с местен интернет провайдър. Интернет провайдърите са направо от друг свят, от онзи преди 20 години. ](*,) ](*,) ](*,)
От много чужденци см чувала подобно възмущение от немския сървиз. Уж много компании се опитват да го подобряват, но засега не см забелязала безумен прогрес. А ми е гузно да се оплаквам в О2 от облужването, за да не пострадат и други невинни служители, а не само гадът, който с мен е бил груб.
То при теб проблемът е от друго естество, но аз да се оплача от моя :mrgreen:
бонджорно'принчипеса
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 332
Регистриран на: 13 Септември 2013, 17:04:27
Благодарил: 92 пъти
Благодарено: 71 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот makeno » 17 Декември 2014, 15:14:16

От Deutsche Post съм крайно недоволен. Дори българските пощи са по-добри. Ще дам кратък пример, но като него имам доста. Бях за известно време в Касел, банката ми е в Карлсруе. Пращат ми новата кредитна карта на адреса в Касел. Но понеже е препоръчано писмото, трябва да се предаде лично. Една вечер си намирам бележката от пощальона, че трябва да отида в пощата и отивам на следващия ден във филиала до нас. Там ми взимат бележката, ровичкат нещо и казаха, че не могат да намерят писмото и да мина пак на следващия ден. На следващия ден същото. На по-следващия ден забелязаха, че бележката не е за техния филиал, а за централния в центъра. Тук вината е и моя, защото въобще не погледнах за коя поща е, но и те можеше да забележат, че не е за тях. Отивам аз след още един ден и до онзи филиал. Там пак ми взимат бележката, ровичкат и също ми казват, че няма нищо за мен. Едва след като поисках обяснение защо 4 дни не мога да си взема кредитната карта и че нямам време да идвам за тях, почнаха да ровичкат и на други места. На финала се оказа, че са объркали датата на пристигане и затова са ми сложили писмото на съвсем друго място. Общо взето веднъж на няколко месеца имам подобно преживяване с Deutsche Post. Но с DPD са ми най-ужасните. :)
Просто моите 2 цента...
В българския език няма дума в множествено число, която да завършва на й.
Аватар
makeno
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 2132
Регистриран на: 29 Ноември 2005, 01:00:00
Благодарил: 51 пъти
Благодарено: 118 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот zlateto » 22 Декември 2014, 16:01:45

Днес трябваше да пратя един пакет, който старателно облепих с тъмно тиксо да замаскирам вида на кутията. Оказа се, че машината отчита тези пакети като облепени с фолио - тоест таксува се с 20 € повече - та сега разлепям хахаха :mrgreen:
Когато държавата препотвърждава себе си като местопрестъпление, остава да влезе Фортинбрас и да каже това, което винаги казва: „Изнесете труповете!”
Аватар
zlateto
Майстор на перото
Майстор на перото
 
Мнения: 2818
Статии: 1
Регистриран на: 20 Декември 2008, 22:24:29
Благодарил: 133 пъти
Благодарено: 1196 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот zimpy » 4 Януари 2015, 19:40:06

Който и доставчик да ползвате все тая, Хермс, ДПД няма значение факт е, че ползват поддоставчици куриери и когато сложат нов човек и не успее да си разнесе пратките за деня отиват за следващия ден и така може да ти дойде пратката след 10 дни. Но това е поправимо сложи си термин с час плати си 20кинта отгоре за доставка и ще си го получиш гарантирано. Хермес и ДПД са така наречените ниско-бюджетни доставки няма от какво да се оплаквате щом си плащате за ниско платена услуга.
zimpy
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 4 Януари 2015, 19:30:22
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 1 път

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот xamsterdamm » 4 Януари 2015, 22:58:02

Нерелевантно, Хермес имат същите цени като ДХЛ за малките пакети - изборът беше на изпращача, не мой.
Ей-сега ще дам 20 евро отгоре за доставка дето струва 6, понеже смотания куриер не го може! Затова е конкуренцията - никога не го ползвам когато зависи от мен.
xamsterdamm
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 106
Регистриран на: 5 Декември 2014, 10:49:02
Благодарил: 23 пъти
Благодарено: 23 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот zimpy » 5 Януари 2015, 19:36:58

Доставката струва колкото си я платиш има N на брой услуги, мисълта ми беше ако е чак толкова важна пратката ше си платиш за термин ако ли не 6 кинта и чакаш :) то е ясно, че Хермес не струват. Имам отношение към Хермес знам какво е.... няма как да е добре при положение, че е ниско платена хамалска работа и на куриерите им е през.... да не казвам какво, дали ти ше си получиш пратката или не навреме.
zimpy
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: 4 Януари 2015, 19:30:22
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 1 път

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот novia » 6 Януари 2015, 03:16:20

xamsterdamm написа:Нерелевантно, Хермес имат същите цени като ДХЛ за малките пакети - изборът беше на изпращача, не мой.
Ей-сега ще дам 20 евро отгоре за доставка дето струва 6, понеже смотания куриер не го може! Затова е конкуренцията - никога не го ползвам когато зависи от мен.


Моля ви уважавайте поне малко труда на "смотаните куриери" и те са хора ...., a и в близко бъдеще не се очаква РОБОТИ да разнасят пакети....

Потребители благодарили на автора novia за мнението:
daisymm
Рейтинг: 4%
 
Аватар
novia
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 82
Регистриран на: 5 Април 2007, 00:00:00
Местоположение: NRW
Благодарил: 212 пъти
Благодарено: 16 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот xamsterdamm » 8 Януари 2015, 18:14:04

Логично при такова отношение към клиентите да си остава ниско заплатен куриерския труд. Роботи ВЕЧЕ разнасят пакети, а и не съм чул куриер да има нужда от висше образование. Остава му единствено да си върши добре работата - ако не го може, ще понася съответното отношение. Как да им уважавам труда когато не се справят?
xamsterdamm
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 106
Регистриран на: 5 Декември 2014, 10:49:02
Благодарил: 23 пъти
Благодарено: 23 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот malak_pit_bull » 9 Януари 2015, 00:07:46

xamsterdamm написа:Логично при такова отношение към клиентите да си остава ниско заплатен куриерския труд.


Според теб кое е определящо за заплатата на куриера: настроението му или решенията от шефския етаж?

xamsterdamm написа:Роботи ВЕЧЕ разнасят пакети, а и не съм чул куриер да има нужда от висше образование.


И какво от това? От известно време има на пазара и роботи-прахосмукачки, но досега не съм чул примерно в хотели тези роботи да са заменили камериерките. Според мен в немалко сфери на заетостта значението на машини (роботи) се надценява и се използва като параван за намаляване на заплати (т.е. увеличаване на фирмената печалба). Като гледам най-засегнати от това са работите в нископлатения сектор.

xamsterdamm написа:Остава му единствено да си върши добре работата - ако не го може, ще понася съответното отношение. Как да им уважавам труда когато не се справят?


Значи за теб е най-важно някой да ти носи пакета, пък в какви условия работи няма значение, така ли? Навременна доставка = добро отношение + респект? Представи си, че твоят шеф (от алчност за по-голяма фирмена печалба) започне да ти поставя нереални изисквания за работна ефективност. В случай, че не успееш да изпълниш изискванията му, той вземе да довлачи във фирмата ти някакви типове (примерно) от Танганайка (с по-ниски изисквания за заплата и работни условия или евентуално роботи). И ти заяви:
"Единствено ме интересува да си вършиш добре работата - ако не го можеш, ще понасяш съответното отношение. Как да ти уважавам труда и да не те заменя с Танганайците/роботите когато не се справяш?"

Как би реагирал в тази ситуация? Преди да ми отговориш, изгледай ако обичаш филмчето тук, за да си спестим вече водени дискусии...

http://zaedno.de/forums/viewtopic.php?f=66&t=18892&p=154149&hilit=dhl#p154149

Потребители благодарили на автора malak_pit_bull за мнението:
bromma
Рейтинг: 4%
 
Аватар
malak_pit_bull
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Август 2004, 00:00:00
Местоположение: Düsseldorf
Благодарил: 9 пъти
Благодарено: 52 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот xamsterdamm » 9 Януари 2015, 18:23:43

Аха, гледам че вече е дискутирано. И какво следва - да приема че куриера ще прави каквото му скимне понеже не става за нищо друго и шефовете го притискат с танганайци (като него самия от гледна точка на местните жители, между другото) ?
Съжалявам - но няма да стане. Ако аз започна да се оправдавам по тоя начин, просто ще ме уволнят. Като не ми харесват парите - намирам си друга работа. Като нямам квалификация - придобивам я. Без повече оправдания.

Потребители благодарили на автора xamsterdamm за мнението:
paolami99
Рейтинг: 4%
 
xamsterdamm
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 106
Регистриран на: 5 Декември 2014, 10:49:02
Благодарил: 23 пъти
Благодарено: 23 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот xamsterdamm » 10 Януари 2015, 17:30:19

Уви, не става винаги предварително да знам кой е куриера (доста "пазарувам" през Ибей) ;-)
xamsterdamm
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 106
Регистриран на: 5 Декември 2014, 10:49:02
Благодарил: 23 пъти
Благодарено: 23 пъти

Re: Немското ниво на услугите

Мнениеот estira » 10 Януари 2015, 19:49:22

И DHL са на същото дередже - знаят, че комшиите пенсионери са си постоянно в къщи и въобще и не се опитват да звънят по етажите. Постоянно мъкна бонбони, защото вече ми стана неудбно да си прибирам поръчките по три пъти на ден по Коледа.
Ich hab keinen Bock mehr. Bin zaubern.
Аватар
estira
Доживотен
Доживотен
 
Мнения: 4929
Снимки: 275
Статии: 10
Регистриран на: 23 Юли 2004, 00:00:00
Местоположение: Dahoam
Благодарил: 699 пъти
Благодарено: 426 пъти

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

  • Advertisement