• Advertisement

Всичко за телефонните оператори в Германия

Изгодни тарифи и много съвети

Всичко за телефонните оператори в Германия

Мнениеот vwpolo » 7 Юли 2007, 13:32:10

Не питай старило, а патило - гласи народната поговорка. Така че нека да направим една тема с въпроси и отговори за телефонните оператори. И понеже съм патило, ще дам няколко съвета на бъдещите идващи, които тепърва ще се парят от законния немски рекет, наречен Vertrag :evil: Надявам се повечко хора да допринесат за развитието на темата, за да предпазим повече хора. И така :

Ето някои правила, с които трябва да се съобразяваме, за да не останем с горчивия вкус в устата на "минавката".

Първо ще разясня как стоят нещата с домашния интернет и телефон, а по-надолу и за мобилните оператори.

:arrow: За да имате интернет (Internetzugang) вкъщи, ви трябва домашен телефон (Telefonanschluß) - дори да нямате намерение да го ползвате, без телефон - няма нет.

:arrow: Трябва ми стационарен телефон и интернет вкъщи. Кой доставчик да избера и как?
Според мене няколко са показателите дали една оферта на даден телефонен провайдер е добра : цена (monatlicher Grundpreis), качество (много относително) и дали се налага подписването на договор с продължителност (Vertrag mit Mindestlaufzeit).

:arrow: Цифрите, написани с едър шрифт по рекламите - това ли са цените?!
НЕ! Обикновено се рекламира някаква част от предлаганата услуга.

:arrow: От какво се състои услугата "Интернет"?
За да имаш интернет ти трябва:
1. Задължително домашен телефон Telefonanschluss
2. Достъп до интернет Internetzugang - обикновено носят имената на Скоростите, които се предлагат. Пример : DSL6000 означава 6 мегабита входяща скорост
3. Някакъв определен вид интернет - Флетрейт (Flatrate - неограничен достъп)или ограничен (определено време или ограничен трафик)
Не се лъжете да подписвате договори, защото флетрейта ви е без пари (zum Nulltarif), а пък не сте видели колко ще плащате изцяло месечно.

Телефон и интернет не е задължително да вземете от един и същ провайдер. Например може да си имате телефон, от който да сте доволни, и да си вземете интернет достъп от друг провайдър. Например : Ако минете към Доиче телекома - При тях телефон се взима от фирмата Т-ком, а интернет от Т-онлайн! Договор може да се подпише във всеки Т-Пункт и за двете фирми, но не винаги ти казват колко ще плащаш и за двете услуги общо. Те практически са различни фирми.

Договорите - обикновено са с продължителност от 1 или 2 години, но напоследък виждам, че има промоции и без да се налага подписване на договор. Ако сложите подписа си, вече едно е 100% ясно - в следващия определен период от време ще ви се теглят месечните сметки, каквото и да стане - независимо от озоновата дупка, посоката на вятъра, преместили сте се да живеете в чужбина и т.н... Прекратяването на договорите малко по-надолу.

Купуването - Отива се в някой магазин на определената фирма, давате си данните и банкова връзка и всички необходими техники получавате по пощата. Всичко трябва сами да си инсталирате - книжките с упътванията са много подробни и добре обясниени с картинки. Ако все пак не можете да се справите сами и няма кой да ви помогне - ще ви изпратят човек да направи всичко за вас - тарифите за инсталация са ааадски солени.
За момента Alice DSL предлагат интернет, без да се подписва договор с минимална продължителност.


Сега малко за Мобилните оператори.

Те всички предлагат телефони на изгодни цени и изгодни разговори.

Единият тип услуга е предплатената - например о2 loop. Зареждате някакви пари и ги говорите - няма договори, няма месечни такси, но пък е малко по-скъпичко.
Другият тип е 2-годишният договор. При това можеш да си купиш и телефонче за смешни пари. Като цяло е много готино, защото при това може да получиш някакви безплатни минути т.н.

:arrow: Как да си избера мобилен оператор? По мое мнение най-важните неща с които трябва да се съобразите са няколко : Колко минути месечно говоря средно, с кого и трябват ли ми допълнителни опции - хоумзона, някакви пакети за данни и т.н. Всички оператори предлагат пакети за почти всички потребителски групи, а разликата в цените не е особено голяма. За тарифите малко по-надолу. Все пак - разговорите в една мрежа обикновено са много евтини, така че ако приятелите ви говорят основно през един оператор, нормално е да ги питате тях за някаква оферта и цени.

Тарифите! Голямо, голямо разнообразие и всяка се характеризира с някаква черта. Не съм рекламен агент, но ще кажа какво знам генерално за всички.
Homezone - от някаква определено местоположение (около 12 км² при о2) телефонирате на малки цени.
Freie Minuten - Определен брой безплатни минути разговор - внимавайте за условията, в които са безплатни тея минути
Mindestumsatz - Месечната ви такса е малка, обаче задължително трябва да оползотворите някаква сума пари. Обикновено в тая сума се включват разговори в немските мрежи - т.е. никакви СМС, ММС, роуминг и т.н. не се броят.
Flatrate - в някои типове мрежи всички разговори са ви безплатни.

Обикновено след като си вземете и телефон, месечните сметки се покачват, а с това и опциите, които имат към тях.

Никога не се лъжете - Аха, много готин телефон за 1 евро! Обикновено с месечните сметки телефонните оператори си избиват цената му, че и отгоре. Винаги, винаги се съобразявайте с това колко говорите, а не с това кой телефон колко е евтин! Четете написаното с дребен шрифт!

Винаги, винаги питайте за намаления. Можете свободно да се пазарите с всеки дилър. Не е като в БГ - всички да избираме от 5 тарифи и да си знаем. Тук всичко е либерално - на колкото се договориш с продавача, толкова ще плащаш. Питайте и за безплатни СМС-и, минути, Speicher-карти на преференциални цени, Bluetooth... всичко има, за всеки.

Малък съвет: винаги прекратявайте договора (докато имате още тази възможност, разбира се)! Няма значение колко сте доволни или колко не ви пука. След не повече от 48 часа започват едни от най-добрите предложения, които някога ще получите. При това ви звънят в удобно за вас време! Даже и да сте подали молба за прекратяване на договора винаги може да го продължите.

Телефоните са с гаранция, а какъвто и договор да подпишете, не можете да го промените после така, че да плащате по-малко месечно. Но ако искате може да плащате повече.

:arrow: Колко километра е хоумзоната?
При добро желание на служителя и интерес от ваша страна може да ви издаде някоя и друга тънкост за по голям homezone.

:arrow: Искам да си удължа договора без да получавам нов телефон?
Ако не искате нов телефон има парични и предметни премии като благодарност. Договорът може да се удължава 6 месеца преди да изтече, т.е. от 1,5 -2-рата година от сключването му.

:arrow: Колко дълго e гаранциятa за батерия или телефон?
Две години.



Сега малко за прекратяването на договорите (Vertragskündigung).

Много, много хора са изпищяли от тази гадост. Тя важи и за мобилните и за стационарните услуги. Никой никога не ти обяснява как може да прекратиш отношения с фирмата. Винаги ти казват набързо, че трябвало да се прати писмо на бай Михал, и то с физиономия все едно си спал с дъщеря им. Ето какво трябва да се направи за един Kündigung.
1. Четем в самия договор с оператора (Аnbieter) кога може да се прекрати договора. Обикновено това е 3 или 6 месеца преди изтичането му!!! Ако не го направите в този срок, това означава мълчаливо съгласие за удължаването му! Той автоматически се удължава с още половин или една година!
2. Пише едно писмо, в свободен текст, че искаме да прекратим договорните отношения с тях, и го пращаме на адреса, от който получаваме месечната си сметка! Тук отново трябва да внимавате - Месечната сметка може да е в едно писмо, но не забравяйте, че имате 2 услуги - телефон и интернет. Ако искате и двете да прекратите, трябва да напишете писмо за всяка услуга потделно и да ги пратите на съответните адреси. Пример има в тази тема, а това е сайт, който изготвя примерни писма. Накрая се подписвате и готово.
3. Задължително изисквайте писмено потвърждение - Schriftliche Bestätigung. Когато имате черно на бяло от коя дата скъсвате с провайдера, тогава вече можете да сте спокойни, че няма да плащате пари на вятъра.

:arrow: Напускам Германия преди изтичането на договора. Сега какво?
За преждевременно прекратяване се иска Vertragstorno, обикновено с приложена отрегистрация при Meldebehörde. Причина за Vertragstorno е също неполучаването на качеството на обещаната услуга, например вместо umts gprs.


Това е от мене, от моя опит с немските оператори. Не претендирам за 100% точност вярност и не поемам никаква отговорност. Желая ви успех 8)
Aut inveniam viam, aut faciam
Аватар
vwpolo
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 1920
Регистриран на: 13 Април 2006, 00:00:00
Местоположение: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 4 пъти

Мнениеот liverbird » 7 Юли 2007, 14:20:46

За Интернет допълвам:
има интернер доставчици, които поемат всички разноски по телефона, свързването с телекома и т.н. . Те също така ти дават крайна обща цена за телефонните + интернет такси.
Me? No, man! I don't wanna be a God..... That is way too much pressure!

Представи се в Заедно сега

Аз използвам нашето куче-търсач. А ти?
Аватар
liverbird
Професионалист
Професионалист
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 7 Март 2005, 01:00:00
Местоположение: Долно Нанагорнище (i.e. Essen)
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 2 пъти

Re: Всичко за телефонните оператори в Германия

Мнениеот makeno » 7 Юли 2007, 14:37:25

За преждевременно прекратяване на договора искат Vertragsstorno.Това е ако напуснеш Германия и им представиш убдеително доказателство,че няма да се връщаш в близките години.Те нямат избор и сторнират договора.Има и други начини за получаване на Vertragsstorno.Примерно,не получаваш качеството,което са ти обещали.Вместо umts има по-често gprs.Пак сторнират.
Просто моите 2 цента...
В българския език няма дума в множествено число, която да завършва на й.
Аватар
makeno
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 2132
Регистриран на: 29 Ноември 2005, 01:00:00
Благодарил: 51 пъти
Благодарено: 118 пъти

Мнениеот Mishle » 9 Юли 2007, 20:00:31

предложение за модераторите - да направим тази тема "важна", поло добре се е постарал 8)
мисля че ще се набива на очи за новобранци и всеки, който има да сподели нещо
Аватар
Mishle
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 636
Снимки: 0
Регистриран на: 18 Август 2005, 00:00:00
Благодарил: 19 пъти
Благодарено: 99 пъти

Мнениеот velingrad » 9 Юли 2007, 20:38:20

Готово Mishle-це :wink: Наистина се е постарал, на това се разчита тук. А сега се очакват и Nachammer :wink:

п.п. по-добре късно отколкото никога: merci, vwpolo!
Допълнения и поправки са желателни.
Ако не харесваш нещо, промени го. Ако не можеш, промени отношението си. Не мрънкай.
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
Аватар
velingrad
Доживотен
Доживотен
 
Мнения: 7590
Снимки: 392
Регистриран на: 23 Април 2005, 00:00:00
Местоположение: Das Dorf am Düssel
Благодарил: 659 пъти
Благодарено: 712 пъти

Мнениеот vwpolo » 9 Юли 2007, 20:54:49

Моля моля, immer wieder gerne! Иначер ще са допълнения, а в един момент като станат достатъчно, някой от вас шефовете ще ги добави, че аз вече не мога да едитвам (минал е повече от ден).

Иначе ще се радвам да съм бил полезен, дори да е на един човек :roll:



Дори сега се сетих за допълнение: На мене като идваха да ми пуснат самия телефон, нещо объркаха. Аз имах телефон, а цялата сграда нямаше. Отидох в Т-Пункта и им казах проблема.
Тогава получих първия телешки поглед от човек на телекома 8O - Ама сигурни ли сте (зададоха го около 7 пъти трима различни служителя), направихте ли всичко, както е по упътване, да не би да е изгорял телефона (чисто нов)... И най-накрая Сигурни ли сте, че искате да извикаме поддръжката, ако за нещо сте вие виновни, вие ще се наложи да му платите хонорара!!! :evil: :evil: :evil: Който между другото е 80 евро на час!
След тези думи вече почваш да се съмняваш абе аз въобще поръчах ли си интернет, и това всичко сън ли е? Е.... бъдете силни! Винаги, ама абсолютно винаги очаквайте да ви връчат някаква сметка от някъде - и винаги, ама винаги се правете на възмутени, огорчени и докрай си защитавайте правата! В случая аз следвам Електротехника и да ми говорят на мене за жички беше смешно, но знае ли човек! Ако всичко правите по книжка, ако изпълнявате предписанието до последната запетайка и с кран не могат да ви бутнат.
В крайна аз нямах проблеми, но можеше да имам! Така че имайте си едно наум винаги - за немската коректност, за немската точност и за законния немски рекет. Който като се замислиш не е само в сферата на телекомуникациите ;)
Aut inveniam viam, aut faciam
Аватар
vwpolo
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 1920
Регистриран на: 13 Април 2006, 00:00:00
Местоположение: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 4 пъти

Мнениеот copland » 9 Юли 2007, 21:06:21

Малък съвет: винаги прекратявайте договора (докато имате още тази възможност, разбира се)! Няма значение колко сте доволни или колко не ви пука. След не повече от 48 часа започват едни от най-добрите предложения, които някога ще получите. При това ви звънят в удобно за вас време! Поне при мен беше така. Аз съм с Е+.
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.

Потребители благодарили на автора copland за мнението:
VANIOE.
Рейтинг: 4%
 
Аватар
copland
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1257
Регистриран на: 19 Февруари 2005, 01:00:00
Местоположение: RE11 / RB33
Благодарил: 56 пъти
Благодарено: 64 пъти

Мнениеот Mishle » 10 Юли 2007, 00:57:48

няколко забележки и от мен:
1. за homezone ..тези 12км ми се виждат малко "прекалено хубаво, за да е истина", но предполагам зависи от града и адреса, които си дал, там разните му клетки и бла бла. при мен си е 2км, както мисля и на повечето ми познати, което ме устройва принципно. при добро желание на служителя и интерес от ваша страна може да ви издаде някои друга тънкост за по голям home
(сега като удължавах договор и ми предложиха втора homezona безплатна промоция било следващите 3 месеца, после нямало нужда от kuendigung, та не знам дали е bundesweit ангебота, но пък може да питате, ако ви предстои удължаване. има смисъл ако си в някои квартал и искаш вкъщи и в центъра да си home)

2. vertrag-а може да се удължава 6 месеца преди да изтече, т.е. от 1,5 -2-рата година от сключването му. ако не искате телефон има парични и предметни премии като данкесчоен :)

3. както казахме работата е на колко ще се спазариш със служителя.. мен са ми смъквали телефон от 129,- на 49,- тайче... изобщо питайте за безплатни смс-и, минути, speicher-карти на преференциялни цени, блуетоотх..всичко има, за всеки.

4. стандартна гаранция за
батерия - 6 месеца
handy - 1 година

5. винаги четете написаното с дребен шрифт, за да няма после "aма аз не исках" :twisted:

Потребители благодарили на автора Mishle за мнението:
VANIOE.
Рейтинг: 4%
 
Аватар
Mishle
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 636
Снимки: 0
Регистриран на: 18 Август 2005, 00:00:00
Благодарил: 19 пъти
Благодарено: 99 пъти

Мнениеот BG_Baj_Ganjo » 10 Юли 2007, 01:09:50

copland написа:Малък съвет: винаги прекратявайте договора (докато имате още тази възможност, разбира се)! Няма значение колко сте доволни или колко не ви пука. След не повече от 48 часа започват едни от най-добрите предложения, които някога ще получите. При това ви звънят в удобно за вас време! Поне при мен беше така. Аз съм с Е+.


Да и хубавото нещо е. че даже и да сте подали молба за прекратяване на договора. винаги може да го продължите.

Един съвет за тези които много говорят по телефона> Като дойдете в ДЕ не бързайте веднага да си правите договор с някой оператор, а изчакайте месец два да се запознаете с повече хора и да видите те на кой оператор са и съответно да си пуснете флетрейт на съшия оператор.
Keiner bleibt Jungfrau - das Leben fickt jeden
Аватар
BG_Baj_Ganjo
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 200
Регистриран на: 10 Януари 2007, 01:00:00
Местоположение: Franken
Благодарил: 4 пъти
Благодарено: 26 пъти

Мнениеот makeno » 10 Юли 2007, 09:55:39

Mishle написа:4. стандартна гаранция за
батерия - 6 месеца
handy - 1 година


2 години е :)
Просто моите 2 цента...
В българския език няма дума в множествено число, която да завършва на й.
Аватар
makeno
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 2132
Регистриран на: 29 Ноември 2005, 01:00:00
Благодарил: 51 пъти
Благодарено: 118 пъти

Мнениеот Mishle » 10 Юли 2007, 10:21:50

makeno написа:
Mishle написа:4. стандартна гаранция за
батерия - 6 месеца
handy - 1 година


2 години е :)


да, моя е грешката, щом говорим за стандартна, но сам виждала и с една година и мислех, че така ще е вече
Gewährleistungsfrist ist abgelaufen (24 Monate ab Lieferung).
Аватар
Mishle
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 636
Снимки: 0
Регистриран на: 18 Август 2005, 00:00:00
Благодарил: 19 пъти
Благодарено: 99 пъти

Мнениеот vwpolo » 10 Юли 2007, 10:22:12

само за продуктите на СониЕриксон гаранцията е 1 година. Знам го от 1 ръка
Aut inveniam viam, aut faciam
Аватар
vwpolo
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 1920
Регистриран на: 13 Април 2006, 00:00:00
Местоположение: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 4 пъти

Мнениеот batemisho » 10 Юли 2007, 10:56:04

Мойто Ериксон е с 2 години гаранция 8)
Аватар
batemisho
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 228
Регистриран на: 2 Юли 2006, 00:00:00
Благодарил: 14 пъти
Благодарено: 20 пъти

Мнениеот makeno » 10 Юли 2007, 11:09:00

batemisho написа:Мойто Ериксон е с 2 години гаранция 8)


и при мен така...
Просто моите 2 цента...
В българския език няма дума в множествено число, която да завършва на й.
Аватар
makeno
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 2132
Регистриран на: 29 Ноември 2005, 01:00:00
Благодарил: 51 пъти
Благодарено: 118 пъти

Мнениеот vwpolo » 10 Юли 2007, 11:19:01

ми нз що така. двама колеги си взеха В800и и К800 и и на двамата гаранцията им е една година, защото "не били произведени в Европа" 8O За кого да вярваме сега. :roll:
Aut inveniam viam, aut faciam
Аватар
vwpolo
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 1920
Регистриран на: 13 Април 2006, 00:00:00
Местоположение: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 4 пъти

Следваща

Назад към Тел. разговори/Интернет/Онлайн Телевизия/Радио

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

  • Advertisement