• Advertisement

нивото на образование в BG и DE

Напред, науката е слънце!

Мнениеот azbuk » 12 Октомври 2006, 20:10:47

jiji написа:някои могат да намират образованието тук за много хаотично и неорганизирано... като на пример мои колеги завършили в българия и учещи тук...
нещата не са неорганизирани и хаотични, по скоро човек трябва сам да се организира по отношение колко изпита да пише и как да се подготви за тях, а не като в българия да го дърпат с въжето и да зубка по конспекта...


организираността ми е на високо ниво, напук на хаоса в института ми. завършила съм американски университет, където редът е ein Begriff. но за хаоса в немската система ще ти говорят и други, например французи. редът хич ама хич не пречи на качеството на образованието. и съм в университета вкл. и заради това че не искам да преровя цялата Фахлитератур и да загубя време да търся нещо елементарно, само защото някой велик университетски преподавател си клати краката и не влага и капка подготовка в занятията си. това в Германия Е голям проблем.отвратително преподават, ако може въобще да се говори за преподаване. и нямат никакво съзнание че някой им плаща, за да работят в университета. това при Ами-тата го няма. не казвам, че е по-добре в БГ. казвам просто кое ме дразни ама много в Германия.
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

Мнениеот DANNA_j » 12 Октомври 2006, 20:28:23

AnGely,мисля че имам представа,колко трудно ви е там и не споря за това-сестра ми например завърши лингвистика -немски +испански във ВТУ,после португалски в Австрия и Deutsch als Fremdsprache в Германия,където в момента прави докторантура:))зная колко е трудно там и че трябва непрекъснато да се доказваш,но това не значи ,че за да завършиш образование тук се изискват по-малко усилия и по-малко знания(говоря за филологическите науки),това е.За кой държавен изпит се учат 3 дни?Любопитно ми е,защото ако наистина има подобни дисциплини,действително е жалко:))до скоро,желая ти успех:))ти какво следваш между другото?Би ми било много интересно,ако ми разкажеш малко за това,по какви методи ви обучават или изобщо какво те е впечатлило и те е амбицирало да продължиш там.Ще се радвам на твоя отговор:))
Аватар
DANNA_j
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 31
Регистриран на: 6 Октомври 2006, 00:00:00
Местоположение: Велико Търново
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 0 пъти

Мнениеот tonic » 12 Октомври 2006, 21:21:03

само за да онагледя дискусията, ще съобщя, че в Германия завършватоколо 10 % от приетитите за студенти,а в България около 110% ---- тези над 100 са онези, които са си платили, за да им напечатят дипломите и никога не са кандидатствали
Аватар
tonic
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 420
Регистриран на: 5 Февруари 2006, 01:00:00
Местоположение: nothing happens unless first a dream... yours truly: a nasty granny
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 2 пъти

Мнениеот tonic » 12 Октомври 2006, 21:28:51

забравих да кажа на ДАНА, чедокатотяяси скъсва задника от четене,ссъщият този унивеерситет във Велико Търново организира "обучение" на студенти из цялата страна по гаражи и други квартира, събира им парите, те никога не се срещат с жив преподавател и послее получават дипломите като тази на ДАНА. Таека че това е подигравка и с твояя труд.


BTW - българин учи португалски в Австрия?????? обясни ми тази мотивация?
Аватар
tonic
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 420
Регистриран на: 5 Февруари 2006, 01:00:00
Местоположение: nothing happens unless first a dream... yours truly: a nasty granny
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 2 пъти

Мнениеот DANNA_j » 12 Октомври 2006, 21:50:17

tonic,съгласна съм с това,което каза,само че аз уча заради себе си и това,4е някой ще си купи диплома въобще не ме касае, понеже няма да е на нивото ми и няма да ми е реален конкурент в бъдеще-за преводачи се изискват нужните знания и умения,които могат да се приложат,другото не е от такова голямо значение:))дори и да имаш диплома за преводач (каквато аз ще имам),ако не можеш да превеждаш на изискваното ниво,нали се сещаш,че няма6 шан за реализация:))а по повод португалския- сестра ми е завършила германистика там и паралелно с това португалски език,споменах го,защото дипломата й за португалски е от Австрия,това е:))
Аватар
DANNA_j
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 31
Регистриран на: 6 Октомври 2006, 00:00:00
Местоположение: Велико Търново
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 0 пъти

Мнениеот azbuk » 12 Октомври 2006, 22:02:08

DANNA_j написа:tonic,съгласна съм с това,което каза,само че аз уча заради себе си и това,4е някой ще си купи диплома въобще не ме касае,


взе ми го от устата. именно. няма кой да направи магарето кон, ако то само не реши да се направи на нещо. проблемът е, че това с "направи си сам" в мойта област при бедстващите библиотеки в БГ е непостижимо.
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

Мнениеот tonic » 13 Октомври 2006, 21:36:34

мен пък ме касае, защото ако документите нямаха никаква стойност, то тогава всички щяхме да си учим по домовете и после да се състезаваме със знанията си...но не...формализирането на получените знания и умения не е без значение и то в цял свят...та затова де, някак си ми се струва обидна тази подигравка, която се толерира с образованието в българия
Аватар
tonic
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 420
Регистриран на: 5 Февруари 2006, 01:00:00
Местоположение: nothing happens unless first a dream... yours truly: a nasty granny
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 2 пъти

Мнениеот azbuk » 13 Октомври 2006, 21:41:47

tonic, имаш пълното ми разбиране по този въпрос. ставаше дума само за това, че мнението ти все пак представя само едната страна на нещата. перфектно образование няма, но можеш и лошото образование да си го направиш добро. а дипломата от велик университет не винаги е гаранция за качество.
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

Мнениеот Sub_Zero » 14 Октомври 2006, 15:24:24

azbuk написа:организираността ми е на високо ниво, напук на хаоса в института ми. завършила съм американски университет, където редът е ein Begriff.


Стига с тая реклама на американския през няколко мнения. Не съм чувал университета като институция да е насърчавал реда, освен в рекламните му книжки. Там много често нещата стават или с денонощно зубрене, или с мили очи на преподавателите следобед след лекциите /или и с двете/. В Германия никoй не ти налива материала наготово, а трябва сам да си го потърсиш и това е едно от големите предимства на системата - самостоятелността. Дори и при това положение, никoй няма обаче да ти откаже помощ, дори и онези, които "си клатят краката".
Аватар
Sub_Zero
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 158
Регистриран на: 10 Октомври 2005, 00:00:00
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 3 пъти

Мнениеот jiji » 14 Октомври 2006, 17:10:31

Sub_Zero написа: В Германия никoй не ти налива материала наготово, а трябва сам да си го потърсиш и това е едно от големите предимства на системата - самостоятелността. Дори и при това положение, никoй няма обаче да ти откаже помощ, дори и онези, които "си клатят краката".


Напълно подкрепям мнението ти :wink: :!:
Аватар
jiji
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 201
Регистриран на: 5 Ноември 2004, 01:00:00
Местоположение: Stuttgart
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 0 пъти

Мнениеот azbuk » 14 Октомври 2006, 17:53:16

Sub_Zero написа:Стига с тая реклама на американския през няколко мнения.


през колко няколко?

Не съм чувал университета като институция да е насърчавал реда, освен в рекламните му книжки.


това кой го е твърдял?

Там много често нещата стават или с денонощно зубрене, или с мили очи на преподавателите следобед след лекциите /или и с двете/.


айде айде. навсякъде стават с денонощно зубрене, понякога. и лошо няма. за милите очи на преподавателите ще извиняваш. затварят ти любезно вратата под носа, ако си предадеш работата с един час по-късно. това сочи моят опит. в Германия са по-ларж на тема срокове. значително при това.

В Германия никoй не ти налива материала наготово, а трябва сам да си го потърсиш


в морето от публикации за около 150 години от един археологически обект? май не ти е много ясно за какво говоря. преподавателите са длъжни да те запознаят с последния Stand на литературата по определен обект. длъжни са и да те въведат в методиката на специалността. длъжни са да те въведат в научния стил на писане. с това ти спестяват време и затова им плащат. иначе може и без тях.

естествено тук философиите се разминават в различните европейски държави. французите примерно държат много на преподаването и изискват от преподавателите да си свършат гореописаната работа. немците не държат. поради което се срещат в Германия студенти в 12 семестър, които точат пари от държавата, за да учат, и още не знаят елементарни неща и им липсва елементарна обща култура по специалността. това е резултатът от "направи си сам". и идва един, който е учил същото във Франция и им скрива шапките, вкл. и преподавателите започват да ох-кат и ах-кат колко добре е подготвен и лелиии, как да го направим и ние тва. ами много просто Уотсън. вместо да ми разказваш за Урлауб в час и да дрънкаш разни неща по вдъхновение, вземи си пообмисли малко лекциите. за това френските колеги ги гонкат яко.

но амитата през първия семестър те учат и да пишеш, за което съм им ама много благодарна. и хич не с подмазване. спукват ти задника от писане. и не си затварят очите, ако си преписвал, а ти пишат любезно и непоколебимо една 0 (нула). в сравнение с това, вкл. и в Германия, съм наблюдавала невероятна преписваческа дейност, поради липса на опит у студентите в боравенето с чужд Gedankengut. ми нали някой трябва да те светне по въпроса? да не говорим за стила на писане "едно изречение - един абзац" - за да стане по-дълго. професорът ми ахна като написах една работа, която НЕ САМО беше на много добър немски, АМИ ДОРИ не бях я преписала. последното за мен се подразбира, но за него явно не.

далеч съм от това прочее да хваля един определен универистет. но това, което в него е добро, си го наричам добро. самостоятелността действително е много положителна черта на немската система (но също толкова, а в някои отношения и повече - на американската) - една черта, която в Германия е положителна основно за тези, които вече имат някакъв опит в университета (като мен), която обаче в повечето случаи точи безумни пари от държавата за едно безкрайно хаотично "образоване" на неопитните, което, при малко повече ред и напън от страна на преподавателите може да се съкрати неимоверно. и за да не излезе, че съм единствената луда, явно на някой друг това му е направило впечатление, затова се правят реформи в системата за образование.

извинявам се за вербалния Ausschweifung, ама нещо се вдъхнових. в крайна сметка няма идеална система и не искам да обидя никой, който учи в Германия. нали и аз уча тук? но това не означава, че трябва безкритично да се отнасям към проблемите на тукашното образование и да го превъзнасям на фона на всичко що има по света. а по света понякога има положителни примери за по-добри решения. и който е умен, се учи от примера на другите. който е твърдоглав, повтаря, че е велик и си кара по старому. всеки както иска, така си кара.
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

Мнениеот bknf » 20 Октомври 2006, 10:07:48

Самата дума следване е много общо понятие.
Не могат да се сравняват ябълки с картофи, с тухли или с трици - само защото имат общата черта че са с допир до земята. Така както не може да сравниш филолога със адвоката или със изследванията в областта на раковите заболявания или генната технология.
За последните две области мисля че българия е една голяма нула. Функтионираща правна система също още няма. Така както и едно мислене на държавно ниво което прави живота на хората живеещи на това място желателно. качествени зъбни протези няма, така както и няма никакво развитие на високи технологии в машиностроене, медицина и т.н. За какво следване тогава говорим ? За едно преливане от пусто в празно ?

Не знам дали може да се разглеждат нещата разделени от цялото, едно качествено образование има смисъл само ако и другите неща са качествени. (А може и да не е така.)
За лошото основно образование на децататука - ми има и изключения, 10%. Но основния проблем според мене е че им се взема желанието да се занимават с много неща - било то от некъдърни учители и система, а също и родителите играят огромна роля. Не може ти да си гледаш децата като обувки, слагаш ги в шкафа и те трябва да функционират, па после да се чудиш кво става. А и средата е важна. И няма никакво значение, дали имат много пари или малко. A какво ли е образованието на сегашното поколение български деца, при тия учители, смени и какво ли още не.
bknf
Професионалист
Професионалист
 
Мнения: 3703
Снимки: 0
Регистриран на: 22 Септември 2004, 00:00:00
Благодарил: 276 пъти
Благодарено: 429 пъти

Мнениеот azbuk » 20 Октомври 2006, 14:11:00

bknf написа: Така както не може да сравниш филолога със адвоката или със изследванията в областта на раковите заболявания или генната технология.

съгласна. разговорът започна от филологията. аз се изказвам за специалности като филология, лингвистика, археология. от това си имам понятие и база за сравнение. адвокатите не бих ги набутала в същия кюп, но не ми се коментираше, когато го каза Ангели.

За лошото основно образование на децататука - ми има и изключения, 10%. Но основния проблем според мене е че им се взема желанието да се занимават с много неща - било то от некъдърни учители и система, а също и родителите играят огромна роля.

да, да и пак да! за всичко да. съвпада изцяло с моите наблюдения. и не само при децата е така, и в университета така се получава. едни летаргични, незаинтересовани, вечно уморени, спящи студенти. и мърморещи под носа си, недостъпни, убийствено скучни преподаватели.

Не може ти да си гледаш децата като обувки, слагаш ги в шкафа и те трябва да функционират, па после да се чудиш кво става.

ама нямаш си представа колко съм съгласна. и не само с децата, ами и цялостно с хората така не може. затова говоря за отвратителната педагогика на немската система и на немските преподаватели. о, да, има и изключения, но не за изключенията говорех, а за това, което наблюдавам всеки ден. и не само аз. съквартирантът ми е немец и работи като научен сътрудник във Фрайе Университет. и той се възмущава от същото, преподавайки. така че може би има надежда. поне младите преподаватели започват да се бунтуват срещу тая плесенясала система и се опитват да подходят по-хуманно и с малко повече мисъл.

не знам как е в БГ. там съм работила основно в частни училища с доста мотивирани деца. и там беше добре. но не знам как е в държавното училище. би ми било интересно да чуя някое мнение за това.

П.П. апропо извинявам се предварително за раздразнения си тон, не е насочен към никого лично. класическите археолози и филолози действително ми ходят по нервите от четири години насам. до степен такава, че вече зле ми става от антидидактичните им прийоми. ако някой все още не ме разбира, да заповяда на едно занятие тук - оххххххххх, много боли. май по-добре да си чета книгите вместо да се мъча там... което и правя де, ама все се намира някой професор, който да ми се засегне, че не ме бил виждал в занятия и защо сега било така. охххх, само ако можех да му обясня...

а иначе... абе иначе би трябвало да сме най-добрите в Германия в тази област тук в Берлин. хеххххх, да се чудиш и да се маеш....
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

Мнениеот bknf » 20 Октомври 2006, 15:24:52

щом те дразнят - ми няма кво да се занимаваш с тях.
помисли си по въпроса, дали си заслужава да си губиш времето с нещо в което не виждаш никъв смисъл.
не ти трябва. разбери кво те интересува и запалва и отивай натам. ония колеги дето казваш така са ги програмирали, че нищо не виждат вече. като ти сложат windows не си на linux я. след време ще застанеш на една точка и ще се чудиш, защо ли не си сменила посоката по-рано.
;)
bknf
Професионалист
Професионалист
 
Мнения: 3703
Снимки: 0
Регистриран на: 22 Септември 2004, 00:00:00
Благодарил: 276 пъти
Благодарено: 429 пъти

Мнениеот azbuk » 20 Октомври 2006, 15:45:52

bknf написа:щом те дразнят - ми няма кво да се занимаваш с тях.
помисли си по въпроса, дали си заслужава да си губиш времето с нещо в което не виждаш никъв смисъл.
не ти трябва. разбери кво те интересува и запалва и отивай натам. ония колеги дето казваш така са ги програмирали, че нищо не виждат вече. като ти сложат windows не си на linux я. след време ще застанеш на една точка и ще се чудиш, защо ли не си сменила посоката по-рано.
;)


не бе човече, обичам си и съм запалена по това, което правя. и съм на достатъчно години, за да знам какво ме запалва. нямам нужда от консултации по въпроса. хехххх. ама тоооолкова са ми досадни тия занятия и според мен толкова безумно погрешно са замислени. предпочитам си книгите. или да пиша. или, както се мъчим сега, да организираме сами студенти едно занятие на някоя интересна тема, където да не се спи. истината е, че ми е по-интересно да си говоря за археология с колегите, отколкото с някой професор, който от стоооооо години едно и също си повтаря, при това само неговото, а в книгите има много повече. ама тука в Германия такива не можеш ги помръдна от мястото им дори и да знаем, че вече нищо не преподават... дълга история.

жал ми е само за всички деца, които нямат толкова хъс и упоритост и се отказват от ученето заради ей такива индивиди и точно това обсъждам със съквартиранта си. ами те така ти поднасят материала, че да ти се отще. и как да не заспиш. говоря от наблюдения за това колко хора се обезсърчават след първото или второто занятие. ми то няма въвеждащи курсове, започват веднага да ти говорят на един неразбираем език, при това като умрели риби. всички мълчат, никой не пита. и най-накрая решваш, че си тъп и си тръгваш.

един път един преподавател се зачуди защо две дами напуснаха курса му без да се обадят на никого. чак се ядоса. а нямаше как да му кажа причината, без да го обидя - просто е ужасно, болезнено скучен и говори на един абсолютно неразбираем език за начинаещите. та те решават, че тая специалност е така и че там са няккви тъпи сноби, и я зарязват. това за мен не е образование и не е преподаване. да преподаваш означава да направиш информацията достъпна за учащия. и това именно в немската система не се прави.

П.П. пояснявам, че това се отнася основно за мойта специалност. и по принцип приключвам темата, защото иначе сто постинга трябва да направя, а не виждам смисъла.
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

ПредишнаСледваща

Назад към Образование

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

  • Advertisement