• Advertisement

Училища / Училищна система / Германия

Напред, науката е слънце!

Мнениеот iv_ski » 1 Октомври 2006, 09:26:13

Lumpi написа:Хей Iv_ski,

давай по темата с аргументи, а не с констатации.




Ta aз карам с аргументи още от самото начало. Не зная защо не можеш да ме разбереш. Ако искаш да ти пиша на немски - по ли ще ме разбереш.

Още веднъж какво искам да кажа: Твърдя че разделението след 4 клас в Германия е много добро дело. Ако твоето дете не може да се справи с гимназията, то винаги имаш възможност да го върнеш в реалшуле. Но поне си имал възможност да го пратиш в гимназия. Докато българската система не позволява това - там и да искаш да го пратиш след 4 клас в гимназия - не може. Ще трябва да учи с разни не много грамотни деца, които може да му се присмиват че много учи, може и да го посбиват. И така до края на 7 клас. Освен това заради тези не много грамотни деца учителите преподават от 5 до 8 клас на по-ниско ниво. Ето това е - ако и този път не си ме разбрал - нямам време повече да ти отговарям.
iv_ski
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 215
Регистриран на: 4 Юни 2005, 00:00:00
Местоположение: Karlsruhe
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 3 пъти

Мнениеот Ayame » 25 Ноември 2006, 16:22:23

Ето едно мнение за ученици от различни немски училища.

http://www.myvideo.de/watch/15714
Ayame
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 158
Регистриран на: 17 Март 2006, 01:00:00
Местоположение: ...
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 6 пъти

Мнениеот azbuk » 25 Ноември 2006, 19:01:40

iv_ski написа: доказано е че 90% от децата се равиват до 4 клас. Ето защо тогава става ясно кое дете може да продължи образованието си в гимназия или не. Само 10% се развиват по-късно, но не може заради малцинството да страда болшинството.

всяко дете е индивидуално и се развива когато може и както е добре за него. Айнщайн ли беше този, който до 8-годишна възраст не можел да говори?

П.П. в България по комунистическо време нали всички трябваше да учат, щат или не щат. та и циганчета съм имала в класа. и тъй като по български бях толкова добра, че броях мухите в час, ми даваха да обяснявам на циганчетата, докато другите се упражняваха. не само че съм натрупала ценен човешки опит от това (например човешко отношение към по-слабите ученици), но и страшно много съм научила. от преподаване се учи най-добре. тоест не съм загубила нищо от това, че учих в "обикновеното" училище с "обикновените" деца и после се прехвърлих в английската гимназия. мъка ми е като ви слушам как започвате да ги категоризирате тези същества още от тази крехка възраст, е бива ли?

не знам и за великото немско училище. знам само, че в осми клас в гимназията не са чували за квадратни уравнения например. никакви творчески умения не се развиват. никакво аналитично мислене. само елементарни сметки, пълна скука. никакви абстракции. много жалко за децата.
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

Мнениеот pi4 » 25 Ноември 2006, 20:06:25

азбуки, не си права. То4но тук само за вьображение и твор4ество и т.н. фантасмагорий на които аз не сьм много добьр се обрьща място в грундшулето, ли4ен опит с малката щерка, то това бастелн и ...ами сумати листа и шишарки и какво ли не за 4асовете не само по рисуване! А 4е с матаматиката са назад ...е да ТАКА е! Но пьк за изкуство, танци, и СПОРТ-ами супер са! Кьде в БГ ВСЯКО дете го водят родителите я на плуване, я на джудо, я на футбол....в класа им няма някой,к. да не прави спорт!!!А за 4уждите езици в гимназията да не си говорим, ами те тук са английски и френски-ЗАДЬЛЖИТЕЛНИ / при нас/ плюс немския и бьлгарския,вероятно и руския / имаме една приятелка/ -някой да каже нещо.
Избери гимназията, в гезамтшулето ВИНАГИ може да отиде детето, но в на4алото трябва да се нау4и да у4и!
Аватар
pi4
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 289
Регистриран на: 6 Септември 2005, 00:00:00
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 1 път

Мнениеот azbuk » 25 Ноември 2006, 20:15:51

под творчество имах предвид творчески вместо механичен подход. и тук математиката е много важна. математиката не е сметки, макар че и това им е трудно да правят в тукашната система. математиката е основа на всички други занимания, тъй като развива основни аналитични умения, както и умения за търсене на творчески решения. наругайте ме сега, но и аз цял живот съм изпитвала ужас от математиката, сега обаче като се налага да я преподавам, разбирам колко ми е дала.

думата математика идва от старогръцкия глагол μανθανω ''уча". без отношение към цифрите. просто основа на всяка учебна дейност, умение да учиш. жалко е, че тук децата не ги занимават с нищо абстрактно. задачи, където нещо гениално трябва да ти хрумне, за да измислиш пътя на решението, не им дават. и мисълта да се занимават с нещо такова ги отегчава. жалко.
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

Мнениеот Ayame » 26 Ноември 2006, 14:02:08

В 10. клас се учат степенни, експоненциални, логаритмични и тригонометрични функции, така че май квадратните трябва да са ги минали.

Не забравяте, че тук материалът е разхвърлян в 13 години училище, както беше и все още е за някои, а в България училището беше 11 години.

Напълно съгласна съм с Пич и Нона, тук наблягат на креативитет, поливалентност и извънкласна дейност много повече отколкото в Бг.

PS Вчера, събота, 6 часа упражнения по математика на десетокласниците в университета на града, задължително. И това не е за първи път да се посещават лекции в унито.
Последна промяна Ayame на 26 Ноември 2006, 14:12:23, променена общо 1 път
Ayame
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 158
Регистриран на: 17 Март 2006, 01:00:00
Местоположение: ...
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 6 пъти

Мнениеот stereo_girl » 26 Ноември 2006, 14:10:29

Като в последен клас в София, в национална гимназия, съм много разочарована от математиката...За тези 5 години почти нищо ни научих. Математика просто нямаме въобще.... Срам ме е да го кажа, че само 6 имам... За това и сега ми се връща тъпкано... Ще трябва да ходя на курс по математика и да преговарям (или по-скоро да уча) цялата математика... Просто имам чувството, че само си губим времето... Ак човек сам не се занимае... :(
Аватар
stereo_girl
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 312
Регистриран на: 21 Юли 2006, 00:00:00
Местоположение: Arnhem. NL
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 0 пъти

Мнениеот azbuk » 26 Ноември 2006, 16:31:37

Ayame написа:В 10. клас се учат степенни, експоненциални, логаритмични и тригонометрични функции, така че май квадратните трябва да са ги минали.


това го учехме в осми клас. квадратните уравнения на сън трябваше да можем да ги решаваме в седми клас. извънкласни занимания колкото си щеш. но все пак аз хванах много от старата прогнила комунистическа система. кой знае как е сега. повечето родители, които се прехвърлят тук, обаче казват, че децата скучаят в тукашното училище, защото въпреки немския, който имат да наваксват, им е прекалено лесно. казвали са ми го и немски учители, които имат ученици от източноевропейски страни. не знам дали тази система, разхвърляна върху 13 класа, е добра. концентрацията също е нещо хубаво, за да не се разпилява човек.

но все пак впечатленията са си винаги индивидуални. на когото каквото му се падне.
"Недостаток оригинальности...считался всегда первым качеством и лучшею рекоммендацией человека дельного, делового и практического."
Аватар
azbuk
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1482
Регистриран на: 26 Май 2006, 00:00:00
Местоположение: Берлин
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

Мнениеот iv_ski » 26 Ноември 2006, 19:05:45

azbuk написа:тук, обаче казват, че децата скучаят в тукашното училище, защото въпреки немския, който имат да наваксват, им е прекалено лесно. казвали са ми го и немски учители, които имат ученици от източноевропейски страни. не знам дали тази система, разхвърляна върху 13 класа, е добра. концентрацията също е нещо хубаво, за да не се разпилява човек.

но все пак впечатленията са си винаги индивидуални. на когото каквото му се падне.

Това е само донякъде вярно. Лошото е че това погрешно впечатление се създава от хора, които или нямат деца или са отскоро тук и детето им ходи само от няколко години на училище тук. Вярно е че от 1 до 6 или 7 клас системата е много по лесна от българската. След това обаче се изравнява с българската, и някъде към 10 или 11 клас я изпреварва, включително и математиката.
iv_ski
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 215
Регистриран на: 4 Юни 2005, 00:00:00
Местоположение: Karlsruhe
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 3 пъти

Мнениеот danin » 2 Март 2007, 15:08:50

Имам един проблем, помагайте моля :)

Дъщеря ми е в 4 клас и тази година трябва да решим къде да продължи.
Тук сме от половин година. Детето е завършило 3-ти клас в България.

Знам че има болни от амбиция родители, но не мисля че ние сме такива. Винаги сме били много либерални във възпитанието на децата си. Винаги сме се вслушвали в тяхното мнение и сме зачитали техните желания. Оставили сме ги да се развиват сами и ние само помагаме. Никога не съм учила с дъщеря ми, не съм се занимавала с нейните уроци. И сега е така. Въпреки това тя беше от най-добрите ученици, най-хвалени от учителката, абе лесно дете, серьозно, отговорно, без проблем с математика, английски и т.н. От както сме тук имаше една родителска среща. Същите неща каза за нея сегашната и учителка. Каза че напредва много бързо, няма проблем с ученето и че според нея ще няма никакви трудности в гимназия.

Тази среща беше края на миналата година. Получи свидетелството за първия срок имаше 1 по математика, 3 по писане и всичко друго е 2.

Бяхме останали с впечатление че сега ще има втора родителска среща, на която ще ни кажат за кое училище е детето ни, но днес дъщеря ми каза че такава ще има малко преди да свършат училище на лято. Освен това тук прочетох че документи за гимназия се подават януари - февруари.

Направо не знам какво да правим, дали не сме изпуснали сроковете.
Като капак на всичко дъщеря ми казва че не е толкова важно дали ще е в гимназия. По важно за нея е да е с другите деца, който познава от класовете по IVK, а те ми се струва че едва ли ще продължат в гимназия.
Е това ми дойде вече много. Кажете моля ви, който има опит с това как минава цялата процедура по кандидатстване след 4 клас, какви са сроковете и как да обесня на детето, че ако не е доволна от другото училище ще и е много трудно по късно да се прехвърли в гимназия и ще загуби една година.

Много е кофти тази ситуация. На всичко отгоре не говоря изобщо немски и не мога да си преведа нужната информация, нито мога да се обадя на нейната учителка и да си поговоря с нея по тези въпроси. Нито мога да чета други мнения в немски форуми.

Благодаря на тези който имаха нерви да стигнат до тук и на всички който ще намерят време да ми отговорят и да ме успокоят.
danin
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 100
Регистриран на: 19 Юни 2006, 00:00:00
Местоположение: в една приказка
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 4 пъти

Мнениеот velingrad » 2 Март 2007, 15:20:02

Имаш ЛС.
Срока за записване в гимназия изтече. Подробно малко по-късно.
Ако не харесваш нещо, промени го. Ако не можеш, промени отношението си. Не мрънкай.
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
Аватар
velingrad
Доживотен
Доживотен
 
Мнения: 7590
Снимки: 392
Регистриран на: 23 Април 2005, 00:00:00
Местоположение: Das Dorf am Düssel
Благодарил: 659 пъти
Благодарено: 712 пъти

Мнениеот Lumpi » 2 Март 2007, 16:12:44

danin,

След като според vel срока е изтекъл сигурно съвсем си се разтревожила, но

1. Ако детето ти иска да е с приятелите си го остави да ходи където са и те. Сигурно така ще се чувства най-добре.
2. По принцип от всяко правило си има изключение, така че сигурно можеш да си вземеш нещо като препоръка от шефа си, че сте от скоро тук, че е доволен от теб и т. н. и да се опитате с тази препоръка да запишете детето все пак за гимназия, като пак обяснявате, че не сте били наясно със системата. Не знам колко е голям Oberhausen, но в по-малките населени места чиновниците като цяло проявяват разбиране (особено ако имаш и препоръки) и според мен си струва поне да опитате.

Успех!!!
Аватар
Lumpi
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 6 Октомври 2005, 00:00:00
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 2 пъти

Мнениеот danin » 2 Март 2007, 16:50:35

@Lumpi, благодаря за успокоението.
Дано да си прав(а) затова че е възможно да проявят разбиране, защото аз съм вече пред нервна криза ](*,) Вече си представям как съм провалила бъдещето на детето си, защото не съм знаела и не съм реагирала на време, но това изобщо не ми звучи успокояващо. Чувствам се в задънена улица и дано намерим изход. Сигурно в понеделник ситуацията ще е по-ясна, че сега едва ли вече можем да открием някой за информация.
И още нещо, как е възможно да дадат препоръка на децата преди ваканцията (не знам за коя ваканция става дума за великден или за лятната). Тогава не е ли късно за записване където и да било.
danin
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 100
Регистриран на: 19 Юни 2006, 00:00:00
Местоположение: в една приказка
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 4 пъти

Мнениеот velingrad » 2 Март 2007, 21:47:09

Проблема е, че нямам никакъв опит с IVK училищата и не знам, как точно работят. Доколкото се "информирах", децата изкарват пълни 2 години в IVK, но във вашият случай, това не е необходимо.
Както вече споменах, срока за записване в гимназия изтече. Следващата стъпка е да я запишете в Realschule. Както вече говорихме, отивате директно при класната / по-добре при директора и искате обяснение, защо и как. Няма "такъв филм" да се кандидатсва за 5-ти клас в края на учебната година - няма!
(И след поредният тел. разговор с вас...)
Прехвърляне в гимназия (след 5-6 клас Realschule) става по два начина:
- без изпит, като ученика трябва да е показал, да ги наречем "свръх" знания и възможности (überdurchschnittliche Gesamtleistungen und überdurchschnittliches Lern- und Arbeitsverhalten) с препоръка от Колегиума на училището.
- с изпит / пак с (überdurchschnittliche Gesamtleistungen und überdurchschnittliches Lern- und Arbeitsverhalten) след 6-ти клас и приемен изпит (Aufnahmeprüfung) от Министерството на образованието или от самата гимназия.
Толкоз за сега - ще чакам развитието в понеделник.
danin престани да се шашкаш и помогни на ronin с бирата :lol:

п.п. Ако съм сбъркал, някъде в горенаписаното, моля да бъда извинен.
Ако не харесваш нещо, промени го. Ако не можеш, промени отношението си. Не мрънкай.
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
Аватар
velingrad
Доживотен
Доживотен
 
Мнения: 7590
Снимки: 392
Регистриран на: 23 Април 2005, 00:00:00
Местоположение: Das Dorf am Düssel
Благодарил: 659 пъти
Благодарено: 712 пъти

Мнениеот nona » 2 Март 2007, 22:50:02

Спокойно има всякакви филми, даже и си е като в БГ. Сега без много нерви отивате както е написал ВЕЛ при директора и мьжа ти на ясен и правилен немски му обеснява, че го моли за сьдействие за приемане на детето ви в гимназия с пробецаит/ ИМА такъв филм/ лично сьм го гледала в Берлин...Директора знае, че вие сте много квалифицирани специалисти...вие лично го познавате и вече сте си говорили защо сте в ДЕ и т.н. Той е гост вежлив и вдига телефона , говори и ви урежда среща сьс зам. шефа на гимназията, кьдето вие пак сте много вежливи и всичко минава гладко-ПОЛУЧАВАТЕ 1 срок пробецаит, през това време учите с ДЕТЕТО немски, и мамчето накрая проговаря...е трябва де. а детето е много умно и с решение на класенконференц остава в гимназията...защото е БЬЛГАРЧЕ и скоро ще говори на английски и френски, освен немския, ама да не забравите бьлгарски у дома. Успехи, знам че всичко ще се уреди....сигурна сьм. Нали Ронин беше ИТ-спец...дано да говори немски.

Потребители благодарили на автора nona за мнението:
robbiewww
Рейтинг: 4%
 
Аватар
nona
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 411
Регистриран на: 30 Юни 2005, 00:00:00
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 5 пъти

ПредишнаСледваща

Назад към Образование

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

  • Advertisement