• Advertisement

Временен паспорт

Информация за удължаване на международен паспорт, тарикатлъци със шофьорските книжки и др.

Временен паспорт

Мнениеот alleksalleks » 8 Август 2016, 18:00:40

Здравейтe!

Много ще съм благодарна,ако някои е запознат и сподели как стоят нещата с временния паспорт.Най-вече ме интересува къде се вади и за колко време.Само във Франкфурт ли може?
Благодаря предварително :)
alleksalleks
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 2 Август 2016, 12:36:56
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 0 пъти

Re: Временен паспорт

Мнениеот ScheissMannn » 8 Август 2016, 22:23:35

ИЗДАВАНЕ НА ВРЕМЕНЕН ПАСПОРТ



Общи условия

Временният паспорт се издава от дипломатическите или консулски представителства на Република България на български граждани, които пребивават в чужбина и не притежават валидни документи за пътуване или за самоличност.

Временният паспорт е със срок на валидност до 12 месеца и е съобразен с необходимото време за завръщане в Република България.



Подаване на заявление

Временен паспорт се издава въз основа на заявление. При приемането на заявлението, консулското длъжностно лице въвежда в автоматизираната информационна система:

личните данни, посочени в заявлението;
информация за приложените документи;
заснетите с цифрови устройства подпис и лице на заявителя.


Срокове

Министерството на вътрешните работи уведомява чрез Министерството на външните работи съответното дипломатическо или консулско представителство на Република България в чужбина за своето становище относно издаването на искания временен паспорт в срок до 3 работни дни. ЕВРОПЕЙСКИ ВРЕМЕНЕН ПАСПОРТ ЗА ПЪТУВАНЕ

(Emergency Travel Document)



Дипломатическите и консулските представителства на държавите – членки на ЕС могат да издадат временен документ за пътуване /Emergency Travel Document/, на български граждани със загубени или откраднати документи, когато в държавата на тяхното временно или постоянно пребиваване няма българско дипломатическо или консулско представителство.

Изисква се подаване на заявление за издаване на временен паспорт, към което се прилагат снимка и документи, с които могат да се удостоверят самоличността и гражданството на лицето.

Срокът на валидност на европейския временен документ за пътуване се определя от минималния срок, който е необходим, за да бъде започнато и завършено пътуването по най-краткия маршрут и в най-кратък срок.

Временният документ за пътуване може да бъде издаден само при спазване на всички условия по-долу:

а) ползвателят трябва да бъде български гражданин, чийто паспорт или документ за пътуване е изгубен, откраднат или унищожен, или временно не е на разположение;

б) той/тя се намира на територията на страна, в която Република България няма достъпно дипломатическо или консулско представителство, което да е в състояние да му издаде документ за пътуване, или в която Република България не е представлявана по друг начин;

в) е получено разрешение от компетентните органи на Република България.

Всяка държава–членка на ЕС определя таксата, която ще събира за издаване на временен документ за пътуване. http://www.mfa.bg/bg/pages/103/index.html Временният паспорт се издава изключително на гражданите, които са останали без документ за самоличност или с изтекъл срок на валидност и лица, които пребивават нелегално в друга държава. :-s
Аз съм само един "Приятел на Мъдростта"
Аватар
ScheissMannn
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 97
Регистриран на: 28 Юли 2016, 08:03:01
Благодарил: 10 пъти
Благодарено: 11 пъти


Назад към Документи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

  • Advertisement