Страница 4 от 4

МнениеПубликувано на: 30 Май 2007, 13:55:31
от satbradar
annilein написа:Преди да пусна въпроса си, прегледах горната тема, но от нея става ясно как се процедира при цолови номера. Мен ме интересува, какво правят в КАТ с двата талона на колата. Унищожават ли ги? Би трябвало. Ако е така, какъв документ издават, за да може да се отпише колата от Германия?


е по принцип реда е- орписване на колата от немско -записване с времнини номера -транспорт до Бг и -записване с Бг номера.
и тъи като не може 1 кола да има 2 док -единия се унистожава.
Оба4е в Бг не издават никакав док с които да си отпи6е6 колата в немскот цуласунгстеле.

Та ако иска6 да скатае6 100тина евро става еи тъи
отива6 в БГ с Нормални Де номера-сваля6 ги и се враста6 в Де -отписва6 си колата и праста6 док в Бг и с тия док ве4е се ходи в КАт да си оправи6 БГ номера-като в КАТ каъва6 например 4е колата е докарана на платформа но там никои не го интересува ка е до6ла в БГ ве4е сме ЕУ.

МнениеПубликувано на: 30 Май 2007, 14:32:40
от annilein
Благодаря за разяснението. Т.е. няма начин да се лиша от удоволствието да вадя нова застраховка (експортна) и да взимам отпуска, за да прекарам половин ден в Zulassungsstelle-то за експортни номера :( Надявах се да има по-прост и небюрократичен начин. Номера с препращането на документите на колата наляво, надясно не е нито по-евтин (DHL-a е >30€, а като сложиш и такси за охраняем паркинг докато трае цялата процедура...), нито по-малко занимателен. От Zulassungsstelle-то казаха, че от КАТ можели да им изпратят някакъв документ, че колата е със сменена регистрация, но това можело да трае 2 месеца. Та ми беше интересно дали някой е процедирал по този начин, но явно няма такива и за по-сигурно, ще трябва да се редим за експортни номера.

МнениеПубликувано на: 31 Май 2007, 11:04:06
от satbradar
annilein написа:Благодаря за разяснението. Т.е. няма начин да се лиша от удоволствието да вадя нова застраховка (експортна) и да взимам отпуска, за да прекарам половин ден в Zulassungsstelle-то за експортни номера :( Надявах се да има по-прост и небюрократичен начин. Номера с препращането на документите на колата наляво, надясно не е нито по-евтин (DHL-a е >30€, а като сложиш и такси за охраняем паркинг докато трае цялата процедура...), нито по-малко занимателен. От Zulassungsstelle-то казаха, че от КАТ можели да им изпратят някакъв документ, че колата е със сменена регистрация, но това можело да трае 2 месеца. Та ми беше интересно дали някой е процедирал по този начин, но явно няма такива и за по-сигурно, ще трябва да се редим за експортни номера.


То тия в КАТ се 4удеха ка да процедират с моита кола стот била с документи на мое име от немско ..............
та си представи колко са в 4ас с това какви док и на какав език сте са дето да изпратят на немското Стеле 4е колата е пререгистррана.
И ако е само 2 месеца 4акането -през тва време си пла6та6 кат поп на немската застраховка - стото за тях колата е с Де регистрация....абе не е нужно да обяснявам до колко може да се ра4ита на некква Бг служба да свар6и несто.

МнениеПубликувано на: 21 Юни 2007, 18:18:25
от Pizho
Цитирам по памет, че по-ефтиния вариант е наистина да отидеш с нормалните номера и да я пререгистрираш на място. След това взимаш номерата отписваш в Германия.

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 3 Юни 2010, 19:46:29
от ikonoma
Здравейте!

Отварям тема по която отдавна не е писано, но ме интересува следното нещо дали е възможно. Купувам си кола от тук, докарвам я в моя град и понеже след 3 месеца се прибирам в България предполагам, че застраховката ще е доста дебела сума. Възможно ли е да си извадя номера и застраховка за няколко дни и след това да ми изпратят застраховка от България и да продължа да си я ползвам през останалото време?

Дори и други идеи са ми полезни. :)

Благодаря!

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 4 Юни 2010, 02:41:08
от deyan
Даже и да намериш български застраховател, който да те застрахова с немските табели, той ще ти извади тарифи, които ще обезмислят врътката. Не забравяй, че освен това тук при регистрирането няма да ти признаят всеки един чужд застраховател. Имаше някъде из нета списък със сертифицирани. Преди половин година ги бях прозвънил и не успях да си намеря мераклия да ме застрахова с чужди табели. Много е спъната работата. Колкото е спъната, още 5 пъти по толкова я доспъват българите, та направо става мишън импосибъл. Мен ако питаш, не си губи времето и нервите. Положението е действително такова, че да караш 3 месеца с цолови номера е скъпо. Едно време излизаше по-евтино да ги подновяваш на всеки месец (защото 3 пъти едномесечна застраховка беше по-малко от една тримесечна; но пък не трябва да се забравят и разходите за табелите и администрацията). Сега как е не знам.

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 4 Юни 2010, 21:22:54
от ikonoma
Благодаря за информацията!

Къде мога да видя ориентировъчни цени за необходимите ми услуги (застраховката най-вече) за да имам представа какви ще са ми разходите?

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 4 Юни 2010, 21:53:03
от velingrad
Само като пример толкова струва плюс толкова.

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 1 Юли 2010, 16:38:52
от ikonoma
Отново имам въпрос. Понеже имам адресна регистрация в общината (Anmeldebestätigung) (не ми беше нужна, тъй като съм на студентска практика за 3 месеца, но си я направих за да мога да си открия банкова сметка) дали това ще ми създаде проблем за изваждане на транзитна регистрация? Разбрах, че червените номера се вадели по местожителство, а колата която мисля да гледам е на 300 км от тук.

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 1 Юли 2010, 23:18:25
от rusenec
Как така по местожителство , ми тези червени номера са за КФЦ , което е ще бъде изнесено от Германия , и по вероятност от чужденец . Чужденеца не е длъжен да има адресна регистрация в Германия за да получи такива черв. номера. А между другото ако колата няма TÜV , забрави за червени номера . Най-изгодни са жълтите номера за 5 дена и струват около 80 ойро и могат да се намерят и при частници , без даже да се ходи в КФЦ цуласунгщеле .

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 2 Юли 2010, 00:05:42
от ikonoma
Виж какво намерих: http://www.strassenverkehrsamt.de/artik ... ennzeichen Тук в абзаца е упоменато това нещо. :( Което наистина си е доста странно.

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 2 Юли 2010, 11:39:20
от vwpolo
То малко след дъжд качулка, ама каква е разликата между жълти и червени номера? Аз питах и ми казаха, че с жълтите не можеш да излезеш от ЕУ??!

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 2 Юли 2010, 17:00:02
от ikonoma
Да, това е така.

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 28 Октомври 2017, 16:49:02
от itzo
От 01.10.2017 влизат в сила нови изисквания при издаването на временни регистрационни номера в Германия

Промяната, касаеща българските граждани, е направена в §46 Abs. 2 на Fahrzeugzulassungsverordnung (FZV).

Ако купувачът на превозното средство е чужд гражданин, който няма адресна регистрация в Германия, то за да бъдат издадени временни регистрационни номера (жълти или червени) е необходимо в системата да бъдат записани и данни на упълномощен от него получател-препредавател на писмена кореспонденция от държавните институции.
упълномощеният получател е необходимо да има адресна регистрация в Германия
попълва се специална декларация, в която се вписват както данните на купувача на МПС, така и данните на упълномощения получател.

Re: Цолови номера - как и откъде?

МнениеПубликувано на: 29 Октомври 2017, 09:55:37
от itzo
dido_73 написа:...Това откъде е копи-пейстнато? Прилича ми на една циркулираща тук там публикация и може да е фейк.


От друг форум. Май за съжаление няма да се окаже фейк, макар, че амтовете още бавно загряват...

http://www.landkreis-aschaffenburg.de/w ... ugezumexp/

AUSFUHRKENNZEICHEN UND EXPORTKENNZEICHEN
Notwendige Unterlagen:
-bei juristischen Personen, Firmen und Vereinigungen: Handels-/Vereinsregisterauszug und Gewerbeanmeldung (bei GbR> Zustellungsvollmacht)
-Gültiger Ausweis, ggf schriftliche Vollmacht, sowie Ausweis des Bevollmächtigten und des Vollmachtgebers
-Versicherungsbestätigung für Ausfuhrkennzeichen (weiterhin Vorlage in Papierform)
-Zulassungsbescheinigung Teil I (Fahrzeugschein)
-Zulassungsbescheinigung Teil II (Fahrzeugbrief)
-Nachweis über eine gültige Hauptuntersuchung
-Kennzeichenschilder (nicht, wenn Fahrzeug außerbetrieb gesetzt ist)
-SEPA-Einzugsermächtigung des Fahrzeughalters für die Kraftfahrzeugsteuer
-Wohnsitz/Betriebssitz des Antragstellers muss im Landkreis Aschaffenburg liegen
-(Besteht im Inland kein Wohnsitz/Betriebssitz, so ist die Behörde des Wohnortes eines Empfangsberechtigten zuständig)