Накрая ако можеше и нощната да включи, може би щяхме и да догледаме състезанието. Вече почвам да се чуда дали това е същият спорт, който толкова обичахме...
Поздрави,
Международният апелативен съд към ФИА обяви двойните дифузьори на Браун GP, Тойота и Уилямс за легални, с което потвърди решенията на техническите комисари от Австралия и Малайзия. Протестът на екипите на Ферари, Ред Бул, BMW Заубер и Макларън беше отхвърлен с аргумента, че колите на трите тима отговарят на правилата.
Малко след като съдът оповести решението си, в официално изявление екипът на Тойота го приветства.
Шефът на Браун GP Рос Браун пък разкри пред Аутоспорт, че още миналият март е предложил на останалите тимове правилата в този аспект да бъдат прецизирани и да не се допуска спорно тълкуване нито по отноешение на елементите в задната част на колата, нито в дифузьорите пред радиаторите, които също предизвикват полемика.
Решението поставя точка на сагата с дифузьорите и екипи като Рено и Ферари вече усилено работят по нова концепция за следващите състезания.
Макларън се размина с тежко наказание заради лъжите
Макларън се размина с тежко наказание и при днешното изслушване на ФИА получи само условна присъда от наказание да не участва в три състезания.
Наказанието е наложено заради скандала с лъжите в първото състезание в Австралия. Тогава Люис Хамилтън и състезателния му инженер Дейв Райън дадоха умишлено лъжливи показания, за да откраднат третата позиция на Ярно Трули.
Нещата излязаха на бял свят седмица по-късно в Малайзия, когато бе разкрита радиокомуникацията на Макларън от Австралия. Третото място на Хамилтън бе отнето, но тепърва предстоеше заседание на ФИА, на което трябваше да се обсъдят по-строгите мерки срещу Макларън.
През това време обаче от Макларън смирено се извиниха и най-важното - бившият шеф на отбора Рон Денис обяви официално скъсването на всичките си връзки с Макларън.
Това трябваше официално да е заявление, че "Сребърните стрели" почват начисто. Явно ФИА е приела благоприятно тези сигнали и сега даде сравнително лека присъда.
На днешното заседание на ФИА, шефът на отбора Мартин Уитмарш се яви сам, без никакви адвокати. Преди това той бе пратил официално писмо, с което се извинява за действията на тима.
"Взимайки предвид отворения и честен начин, по който шефът на Макларън Мартин Уитмарш подходи към международния съвет, както и променената култура, която той недвусмислено показа, че е настъпила в тяхната организация, съвета реши, че отлагането на наказанието е най-удачно", се казва в изявление на ФИА.
"Наказанието е отстраняване от три състезания в шампионата на Формула 1. То ще бъде наложено единствено, ако излязат нови факти по този случай или ако в следващите 12 месеца Макларън направи ново нарушение по същата точка 151c от правилника".
По този начин най-накрая се слага точка на последния сериозен скандал, който помрачаваше сезона във Формула 1. Преди две седмици бе сложен край и на спора относно двойните задни диfузьори на Браун, Уилямс и Тойота, които бяха обявени за легални.
Gol.bg
Забраниха презареждането с гориво във Формула 1 от следващия сезон
Сериозните промени във Формула 1 продължават. След множеството нови правила относно аеродинамиката през този сезон, които сериозно промениха силите в колоната, за следващия сезон идва нова вълна от промени.
Основното ще бъде забраната за презареждане с гориво по време на състезанията. Причината е стремежът да се намаляват разходите.
Със забраната за презареждане отпада необходимостта да се транспортират и поддържат доста скъпите системи. Забраната ще има освен това благотворен ефект върху сигурността в бокса, тъй като в миналото множество проблеми се получаваха точно при заяждане на шланга на маркуча за гориво. На няколко пъти маркучите се късаха, а имаше и няколко подпалвания.
Новото правило ще се отрази най-вече върху производителите на двигатели, тъй като те ще бъдат стимулирани да оптимизират разхода на гориво, с цел да се намали теглото на горивото в болида.
Други забрани, целящи намаляване на разходите, са на покривалата на гумите, с които преди стартовете се поддържаше оптималната им температура.
Същевременно ФИА реши да увеличи размера на доброволния бюджетен таван, при който тимовете могат да се състезават от следващия сезон. Според това правило тимовете, които приемат да спазват таван в бюджета си, ще имат по-голяма свобода на техническите параметри.
Досега таванът бе предвиден да е 30 милиона лири, но след последните изчисления на Макс Мозли бе прието да се увеличи на 40 милиона.
В този бюджет няма да се смятат разходите за двигатели, за заплати на пилотите, както и всички останали разходи, които не се отразяват на представянето на болида на пистата.
За спазването на този бюджет ще бъде организирана специална комисия, в която ще има както финансови специалисти, така и лица детайлно запознати с техническите характеристики.
Ползите на отборите, които приемат бюджетния таван, ще са увеличени обороти на двигателите, подвижни предни и задни крила, както и никакво ограничение на тестовете извън сезона.
Тези условия накараха много нови тимове да заявят желанието си да се включат от следващия сезон. Сред тях са отдавна обмислящият влизане във Ф1 Продрайв, английският производител на състезателни автомобили Лола, американците от USF1 и бившият шампион от GP2 - iSport.
Не е изключено да се появят и още кандидати, но само 3 нови отбора ще бъдат допуснати. ФИА днес реши да увеличи максимално допустимите коли на решетката от 24 на 26, но това означава максимум 13 отбора. В момента се състезават 10 тима и благодарение на новите правила за бюджетния таван никой не е застрашен от фалит.
Gol.bg
GONG.BG написа:ФЕРАРИ ЗАГУБИ СЪДЕБНОТО ДЕЛО СРЕЩУ ФИА
Съдът във френската столица Париж отхвърли жалба на Ферари срещу Международната федерация по автомобилизъм (ФИА), в която италианският тим от Формула 1 протестира срещу нововъведенията от ФИА относно тавана на бюджетите.
ФИА наложи правило за сезон 2010, според което отборите имат правото да спазват доброволен максимален бюджет от 45 милиона евро.
Ферари, както още Ред Бул, Тойота, Рено и БМВ-Заубер, не са съгласни с това решение и заплашват с напускане на Формула 1.
Бюджетът е доброволен, защото тези отбори, които го спазват, ще имат правото на по-голяма свобода в развитието на двигателите и аеродинамиката, както и правото на предсезонни подготовки. Ферари протестира срещу това с факта, че според договора между двете страни отборите имат право да налагат вето.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта