• Advertisement

Прецакване при подписване на Vertrag за интернет! Моля за помощ!

Информация за новопристигнали, търсене на жилище и др.

Прецакване при подписване на Vertrag за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот Tangerine88 » 12 Март 2014, 01:22:45

Здравейте! Преди около месец подписах договор с Водафон за интернет, като изрично поясних на служителката в магазина, че съм само наемател жилището не е мое и ако трябва да се връзват кабели и да се дупчат дупки по стените такъв нет не ми е нужен. Изключително "осведомената" консултантка каза, че нямало такова нещо. Когато техника обаче дойде, за да го свързва се оказа съвсем друго. Не само, че има проблем, ами има и голям проблем - за да се върже интернета трябва да се прекрати връзката на телефона на съквартирантката ми, което няма как да стане, защото не мога да кажа на хазяина си да си изключи телефона. В последствие стана ясно, че сградата в която живея е прекалено стара и не е пригодена за пускане изобщо на никакъв интернет. За жалост договора с Водафон беше сключен твърде късно. Пуснах Kündigung веднага още в същия ден, като изтъкнах че причините за неосъществянето на договора са изцяло по тяхна вина (което си е така). Надявам се да не ми теглят пари от контото, защото и Ermächtigung им дадох (голяма грешка).
Има ли някакъв друг вариант за пускане на безжичен нет, без да се налага да се ползва телефон и т.н.? И дайте съвет за справяне с проблема с Водафон, моля. [-o<
Аватар
Tangerine88
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 159
Регистриран на: 3 Май 2012, 15:37:20
Местоположение: München
Благодарил: 83 пъти
Благодарено: 46 пъти

Re: Прецакване при подписване на вертраг за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот daisy » 12 Март 2014, 01:33:59

Защо просто не се прехвърлиш на безжичен нет?

http://www.vodafone.de/privat/mobiles-i ... t-lte.html

Ама за това пак ти трябва телефон. :-(((


Другите в твоята къща имат ли нет?
Истинско е онова приятелство, където дори да мълчите ви е приятно.
Аватар
daisy
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 680
Регистриран на: 17 Април 2005, 00:00:00
Местоположение: Люксембург/Берлин
Благодарил: 45 пъти
Благодарено: 108 пъти

Re: Прецакване при подписване на вертраг за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот Tangerine88 » 12 Март 2014, 01:42:13

Сградата, в която живея е много стара от там идват всичките ми проблеми. Че всяко домакинство има само по ЕДИН кабел и една свръзка за телефон. Това е основният проблем. Няма как да стане. Освен да разбият целия блок или и аз не знам... нямам си на представа как изобщо другите домакинства имат интернет. Или и те вероятно са на стик или мобилен такъв. ](*,)
Аватар
Tangerine88
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 159
Регистриран на: 3 Май 2012, 15:37:20
Местоположение: München
Благодарил: 83 пъти
Благодарено: 46 пъти

Re: Прецакване при подписване на вертраг за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот makeno » 12 Март 2014, 08:56:07

В случая не трябва да пускаш Kündigung, защото така ще ти го прекъснат след свършването на Laufzeit-а на договора, който предполагам е 2 години. Трябва да им напишеш Widerruf. В него напиши това, което си писала тук, като го напаснеш към някой примерен. В нета е пълно с примерни Widerruf-и. Разгледай си договора, там със сигурност ще има графа за Widerrufsrecht и виж условията. Не знам как точно е при интернет провайдерите, но принципът е, че ако не може да се възползваш от услугата, то може да прекъснеш договора (за фитнес и за мобилни услуги е проверено лично или от приятели).
Просто моите 2 цента...
В българския език няма дума в множествено число, която да завършва на й.

Потребители благодарили на автора makeno за мнението (общо 2):
Tangerine88daisymm
Рейтинг: 8%
 
Аватар
makeno
Писач без спирка
Писач без спирка
 
Мнения: 2132
Регистриран на: 29 Ноември 2005, 01:00:00
Благодарил: 51 пъти
Благодарено: 118 пъти

Re: Прецакване при подписване на вертраг за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот copland » 12 Март 2014, 10:03:54

Имах подобна ситуация преди около 2 месеца, но с юнити медиа. За да пуснат нет в вжилището, трябваше да разиграем сценката "една дупчица тук, една дупчица там, после още една и след това пак..." Обадих се на Kundendienst-а на юм обясних ситуацията, най-вече това, че хазяите не са съгласни да се дупчи сградата и готово. Tangerine88, бих те посъветвал да се обадиш на сервизния номер или там както са си го кръстили от водафон и да им обясниш ситуацията.

Мисля, че ако им се обадиш даже не би трябвало да има нужда от писмен Widerruf, защото няма никаква услуга от тяхна страна все още. Същото е и с тегленето на пари от контото - то става чак след като те започнат да ти доставят интернет.
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.

Потребители благодарили на автора copland за мнението (общо 2):
Tangerine88daisymm
Рейтинг: 8%
 
Аватар
copland
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1257
Регистриран на: 19 Февруари 2005, 01:00:00
Местоположение: RE11 / RB33
Благодарил: 56 пъти
Благодарено: 64 пъти

Re: Прецакване при подписване на вертраг за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот daisymm » 12 Март 2014, 10:19:20

Предполагам, че в твоя случай става въпрос за DSL на Vodafone. Т.е., за да ти пуснат интернет е необходима телефонна линия до твоето жилище. Щом такава линия липсва, правиш както подсказа makeno и copland. При Vodafone имаш право на 14 дневен Widerrufsrecht (виж документа Ihre Rechte als Kunde bei Vodafone). Дано да не си изтървал/а срока.

Tangerine88 написа:Сградата, в която живея е много стара от там идват всичките ми проблеми. Че всяко домакинство има само по ЕДИН кабел и една свръзка за телефон. Това е основният проблем...

Това си е съвсем нормално - във всяко жилище да има по една телефонна линия. Това не пречи 3 потребителя в това домакинство да използват едновременно интернет на 3 различни устройства (LAN и/или WiFi). Но това означава, че сключилият договора с доставчика на интернет е предоставил право на останалите да го използват. В едно семейство това се случва естествено, но при съквартиранти (такъв ли е твоя случай?) ситуацията е друга.

За съжаление, при липса на твоя персонална телефонна линия, се сещам само за следните възможности:
  • кабелен интернет
  • USB стик
  • сателитен интернет

До нови срещи!
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, butt you cannot fool all the people all the time (Abraham Lincoln)

Потребители благодарили на автора daisymm за мнението:
Tangerine88
Рейтинг: 4%
 
Аватар
daisymm
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1394
Снимки: 9
Статии: 4
Регистриран на: 18 Август 2009, 20:51:23
Местоположение: daisymm@mail.bg
Благодарил: 1392 пъти
Благодарено: 585 пъти

Re: Прецакване при подписване на вертраг за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот Tangerine88 » 12 Март 2014, 10:24:33

copland написа:Имах подобна ситуация преди около 2 месеца, но с юнити медиа. За да пуснат нет в вжилището, трябваше да разиграем сценката "една дупчица тук, една дупчица там, после още една и след това пак..." Обадих се на Kundendienst-а на юм обясних ситуацията, най-вече това, че хазяите не са съгласни да се дупчи сградата и готово. Tangerine88, бих те посъветвал да се обадиш на сервизния номер или там както са си го кръстили от водафон и да им обясниш ситуацията.

Мисля, че ако им се обадиш даже не би трябвало да има нужда от писмен Widerruf, защото няма никаква услуга от тяхна страна все още. Същото е и с тегленето на пари от контото - то става чак след като те започнат да ти доставят интернет.



Здравей! При мен всичко е едно към едно с твоята ситуация. Явно всички в Германия са крайно "осведомени" и "знаят какво продават". Имай предвид, че преди да сключа договор с тия глупаци от Водафон обиколих всички възможни магазини и питах как става свързването, като навсякъде отговора беше "няма проблем". Не знаех, че се пуска Widerruf, пък и в договора ми нищо не пише за това - пише само за Kundigung. Пуснах Kundigung на 5.03. веднага след като стана ясно, че няма как да се свърже интернета в жилището. Преди 1 ден се обадих да попитам какво се случва и защо нямам отговор, а те ми отвърнаха че "трябвало да мине още време".Не ми е ясно за какво? За какво точно трябва време, след като не могат да ми предоставят услугата?

daysimm, да със съквартирантка съм, която не може да чете и да пише - с псхически увреждания е и не може да ползва интернет. На нея интернет не й трябва. Единственият вариант е да се свържа с Телеком (вчера питах, тя е на Телеком и така няма да се налага да се сменя цялата телефония в апартамента). Но за това пак да говоря с хазяйна защото договора, който е на негово име се променя и не знам дали е добър вариант. Разбира се, ще си получавам отделно сметката и ще си я плащам сама - всичко става на мое име, ако и от Телеком не ме лъжат. Вече на никой нямам вяра...
Последна промяна Tangerine88 на 12 Март 2014, 10:45:01, променена общо 1 път
Аватар
Tangerine88
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 159
Регистриран на: 3 Май 2012, 15:37:20
Местоположение: München
Благодарил: 83 пъти
Благодарено: 46 пъти

Re: Прецакване при подписване на Vertrag за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот estira » 12 Март 2014, 10:42:10

Ich hab keinen Bock mehr. Bin zaubern.

Потребители благодарили на автора estira за мнението:
daisymm
Рейтинг: 4%
 
Аватар
estira
Доживотен
Доживотен
 
Мнения: 4929
Снимки: 275
Статии: 10
Регистриран на: 23 Юли 2004, 00:00:00
Местоположение: Dahoam
Благодарил: 699 пъти
Благодарено: 426 пъти

Re: Прецакване при подписване на Vertrag за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот Tangerine88 » 14 Март 2014, 14:18:29

След известни допитвания и до Телеком стигнах до извода, че ще си карам на USB стика и това е. Разбира се продавачите в магазина ми обясниха, че "не е проблем, да се вържа на телефона на съквартирантката ми, само трябвало да й се промени договора". При което отново започнах да обяснявам като латерна, че съм съквартирант и НЕ МОГА да изисквам от хората да си сменят договорите, да преминават на други оператори и прочее простотии! ](*,)
По отношение на сградата - липсва изобщо свободна връзка за свързване, така че трябва просто да се примиря, че няма как да стане.
Обиколих къде ли не из Мюнхен, навсякъде получавах едни и същи тъпи отговори от всички магазини на оператори в които влизах. ](*,) Възмутена съм тия хора какво правят там, след като не знаят какво продават. Както и да е - отговор от Водафон все още нямам, но считам ситуацията за приключила защото след като не могат да ми предоставят услугата реално договора автоматично се анулира. Устройството смятам да им го върна още днес обратно.

П.С. Много внимавайте какво подписвате! Малоумниците в магазините за телекомуникационните услуги гледат само как да ви продадат услугата, без да се интересуват дали ще ви свърши работа или не (както стана при мен, въпреки че пришки ми излязоха на устата да обяснявам едно и също като луда нон стоп).
Аватар
Tangerine88
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 159
Регистриран на: 3 Май 2012, 15:37:20
Местоположение: München
Благодарил: 83 пъти
Благодарено: 46 пъти

Re: Прецакване при подписване на Vertrag за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот max » 15 Март 2014, 19:06:32

Странно, когато преди месец отидох в магазин на Телеком и поисках да сключа договор, те въведоха данните ми в компа, включително номер на дебитната карта и ми дадоха дата и час за посещение на техник. На уречената дата никой не дойде, при обаждането ми отвърнаха, че на мое име няма нищо. Сключих договор по телефона тогава, след което дойде техник. След 2 месеца мъчение, когато все нещо не ставаше-от днес вече имам интернет на Телеком, а утре напускам жилището поради намерена работа в друг град... :-&
Този договор вече не ми трябва де факто, а е с трайност 2 години... ](*,) Жилищата, които се предлагат в градчето, където ще работя са всичките с включен интернет и ТВ на Кабел Дойчланд, който е включен в Nebenkosten. Така че Телекомът изобщо няма да ми трябва, май имаше опция за кюндигунг с плащане на следващите 3 месечни такси, след което си освободен...
max
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1153
Регистриран на: 14 Септември 2009, 10:19:25
Благодарил: 50 пъти
Благодарено: 148 пъти

Re: Прецакване при подписване на Vertrag за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот Tangerine88 » 29 Март 2014, 13:56:56

Нещата се закучиха. Отказват да ми прекратят договора, нищо че не могат да ме свържат с интернет. ](*,) В отговора който получих на писмото си се казва, че нямало значение че не можели да ме свържат аз съм била подписала договор, което значи че трябва да си плащам 2 години!?!? Тоест тези хора настояват да плащам за услуга, която не мога да ползвам по ТЯХНА вина. Не знам какво да правя, имам позната която познава адвокат и с когото да мога да се консултирам. Не ми е ясно как така ще ми теглят пари от контото за нещо, което не мога да ползвам. Изрично обясних, че за всичко е виновна малоумната им служителка и за това се е стигнало до забъркването на тази каша... (след като пратих писмото, тази овца вече не съм я виждала на работа в офиса. Предполагам, че са я уволнили след тоя гаф). Мислех, че всичко ще мине по мед и масло... ама. Както и да е - хазяйна ми е германец, предполагам че не са го предвидили... (с мен как да е могат да се заяждат и да ме правят на маймуна все пак съм чужденка), но с германец малко трудничко ще стане. Надявам се всичко да приключи скоро. Ако някой има някакъв съвет нека каже и помогне. :(
Аватар
Tangerine88
Редовен писач
Редовен писач
 
Мнения: 159
Регистриран на: 3 Май 2012, 15:37:20
Местоположение: München
Благодарил: 83 пъти
Благодарено: 46 пъти

Re: Прецакване при подписване на Vertrag за интернет! Моля за помощ!

Мнениеот asenbg » 29 Март 2014, 17:40:43

по спомен - имаше някаква опция, че ако не може да се достави услугата/продукта не си длъжен да плащаш и може да прекратиш договора веднага.. консултация с юрист или четене на закони и права в интернета.. виж на сайта http://www.verbraucherzentrale.de/home
asenbg
 


Назад към Новобранец

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

  • Advertisement