• Advertisement

Transportschaden

Was Sie schon immer über Bulgarien wissen wollten - Land und Leute...

Transportschaden

Мнениеот Mishle » 7 Януари 2008, 02:36:21

доста неприятна случка, моля за насоки и консултация:
поръчваме скъпа чуплива стока von privat (както знаем keine garantie oder rucknahme). превеждаме парите, инкл versicherter versand. идва момчето от спедиционната фирма, подписваме, и той си тръгва, на пръв поглед всичко ок, но после се оказва, че картона е скъсан на едно място, НЯМА лента vorsicht glas zerbrechlich и тн, отваряме и откриваме, че стоката е счупена и то така, че е абсолютно неизползваема вече...

какво правим сега?

наясно съм, че с подписа отговорността се снема от спедиционната фирма и се прехвърля на купувача bzw. получателя, което изключва възможността за обезщетение от тяхна страна, но четох в един правен форум, че продавача е длъжен да опакова и обозначи стоката ordnungsgemäß..което в този случай не е изпълнено, предвид характера на пратката опаковката е смешна...

достатъчно ли е това основание (плюс 2 свидетели) за да се предприемат някакви мерки срещу продавача и какво да очакваме? :roll:
Аватар
Mishle
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 636
Снимки: 0
Регистриран на: 18 Август 2005, 00:00:00
Благодарил: 19 пъти
Благодарено: 99 пъти

Мнениеот velingrad » 7 Януари 2008, 13:54:55

Mishle довечера подробно - сега нямам време.
Ако не харесваш нещо, промени го. Ако не можеш, промени отношението си. Не мрънкай.
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
Аватар
velingrad
Доживотен
Доживотен
 
Мнения: 7590
Снимки: 392
Регистриран на: 23 Април 2005, 00:00:00
Местоположение: Das Dorf am Düssel
Благодарил: 659 пъти
Благодарено: 712 пъти

Мнениеот velingrad » 7 Януари 2008, 20:35:02

Предполагам, че стоката е закупена чрез ebay, та затова keine garantie oder rucknahme...
Продавача е длъжен да опакова стоката така, че повреда при нормално транспортиране да е изключена. Под нормален транспорт в Германия се разбира
- пакета трябва да издържи "свободно падане" от височина 1 метър, без да се повреди/счупи нещо от съдържанито му. Който иска да го вярва, ама е така.
Изключение правят пакетите с надпис "Внимание-чупливо", но куриерските фирми обичат да подминават и да недовиждат при подобен надпис.
Тъй като продавача е слючил договор с транспортьора (DHL, GLS, DPD и т.н.т.), той е и длъжен да предяви иск за повредено/счупено. Ти нямаш никакъв шанс, като купувач.
Направете снимки, както на кашона, така и на стоката. Изпратете ги на продавача и го помолете за Nachbesserung. Откаже ли ви, setzen Sie ihn in Lieferverzug , което малко или много означава, че не сте получили стоката (получили сте ама не е изправна). От там нататък можеш само да плашиш с адвокат.
При ebay обаче, системата позволява и Käuferschutz, което в повечето случаи е в полза на куповача. Има си опция за Unstimmigkeiten- и за там ще са ти нужни снимки на получената стока. Имам лични случаи, в които продаващият предпочете "да се разберем", преди да го натисне ebay от своя страна. Кофтито е, че ти трябва lange Atem- в един от случаите, цялата "тарапана" продължи 3 месеца.
Между другото Rücksendung (обратна поща, връщане на стоката), е за сметка на продавача- berechtigte Reklamation.
А сега адвокатите да ме бият или поправят :wink:

п.п. Aко намеря време и имам желание, ще разкажа няколко случки с покупки чрез ebay...

п.п.2 И като решиш да се разправяш с продавача, наблягай на това, че си получила defekte Wahre и по възможност избягвай бегрифа Transportschaden :wink:
Ако не харесваш нещо, промени го. Ако не можеш, промени отношението си. Не мрънкай.
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
Аватар
velingrad
Доживотен
Доживотен
 
Мнения: 7590
Снимки: 392
Регистриран на: 23 Април 2005, 00:00:00
Местоположение: Das Dorf am Düssel
Благодарил: 659 пъти
Благодарено: 712 пъти

Мнениеот Mishle » 8 Януари 2008, 15:37:34

благодаря за мнението велинград,
но в бързината не съм се изразила мн правилно - имам предвид стоката беше обявена за sofort кауф с мн висока цена и никoй не я купи, и след това се свързахме с продавача и се споразумяхме за по ниска цена и versicherter versand. т.е пак е през ebay, но не като auktion, така че тези unstimmigkeiten май няма да помогнат

а иначе така и направихме, снимахме всичко, пратихме му ги още същия ден и той е попълнил при дпд някакъв формуляр, явно за счупена повредена стока, и сега чакаме отговор. Но не ми е ясно това какво би помогнало в случая?

а иначе за адвоката ще изчакам отговора на дпд и му пращам mahnung по пощата с параграфите и всичко и заплаха за anzeige при полицията и остава да чакам да се стресне.
Аватар
Mishle
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 636
Снимки: 0
Регистриран на: 18 Август 2005, 00:00:00
Благодарил: 19 пъти
Благодарено: 99 пъти


Назад към Da werden Sie geholfen

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

  • Advertisement