• Advertisement

Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

ми за тва, онова и т.н. Тука може да пише всеки по всички теми, които го вълнуват.

Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот daisymm » 16 Юни 2014, 09:40:26

Пускам тема по проблем, касаещ много от нас, особено през летния период. Въпреки важността на темата, все още информацията по нея (включително официалната) е доста противоречива.

Ето кратко описание на проблема:
Европейска директива 1999/37/ЕО ( :-s ) дава право на гръцките власти да го изискват при пътна проверка както малкия, така и големия талон на автомобила. При липса на документите могат да бъдат наложени сериозни санкции на българските шофьори.

Проблемът е представен по-подробно (и доста противоречиво) в следните официални и неофициални източници. Отделете време да се самоинформирате и при необходимост да потърсите допълнителна информация от надежден източник:

Oфициални източници:
Министерство на външните работи
Изисквания от гръцките компетентни органи при проверка на моторни превозни средства, в това число и на лизинг, на територията на Република Гърция

Съюз на българските автомобилисти
Трябва ли българските автомобилисти пътуващи в Гърция, да носят големия талон на автомобила?


Българската преса:
Няма доказателства за глоби в Гърция заради липса на голям талон, казаха от асоциацията за лизинг
Леките автомобили пътуват без голям талон
Леките коли само с малък талон в Гърция
Носете големия талон на автомобила си, ако пътувате в Гърция

Абсурдна ситуация? Изкуствено създаден проблем? Важи ли изискването за леките автомобили? Ами тези на лизинг?
Предварително благодаря на тези от вас, които ще поддържат информацията актуална :thumbleft:
Последна промяна daisymm на 23 Юни 2014, 11:34:54, променена общо 1 път
Причина: Актуализиран хиперлинк
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, butt you cannot fool all the people all the time (Abraham Lincoln)
Аватар
daisymm
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1394
Снимки: 9
Статии: 4
Регистриран на: 18 Август 2009, 20:51:23
Местоположение: daisymm@mail.bg
Благодарил: 1392 пъти
Благодарено: 585 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот Stojan » 16 Юни 2014, 20:00:59

В директивата никъде не пише, че трябва да се носи брифът. http://www.eulaw.egov.bg/DocumentDisplay.aspx?ID=2030
Проблемът е, че на германските малки талони (Teil I) има 53 параметъра, някои от които липсват на българските. Не знам точно кои, но има липсващи и то важни такива.
Гръцките власти допускат, че е имало единично превишение на права и някой е поискал на българи големия талон. Обаче до сега никой не е показал квитанция за това, че е платил глоба поради липса на голям талон. На български лесно се приказват ... приказки. Консулството в Солун не е регистрирало нито един такъв случай.
Може би става дума за гръцките low emmission zones, в които се пускат да влиза автомобили с определени категории EURO и като не го пише на талона е предмет на тълкуване и автомобилът попада под разрешените/забранени четни/нечетни. Може да им и друга причина, но във всеки случай българските власти трябва да си свършат работата.

Няма как човек да си носи брифа. Ако тръгне някой от Германия за Австрия или за Франция - да не вземе да тръгне с бриф!
Той на повечето езици и без това се казва документ за собственост на МПС. Например на френски CPV certificat de propriété d'un véhicule. Който притежава брифа, той притежава МПС-то. Отива нашият човек на плаж - всичко му е в палатката в Аспровалта (примерно) - някой му открадва брифа, подпалва му колата и си тръгва с нея. Няма полиция в Гърция, която да го спре. Нито в Германия в аналогична ситуация! Не се поддавайте на слухове, не си носете брифовете. Защото ще се появят веднага брифотърсачи и брифокрадци. После ще се връщате с "рейса" от Гърция.
За мен причината е друга - ей го - юли идва. Дългото българско лято, от два и половина месеца, не върви никак добре. Хотелите не са препълнени, както други години. Хайде, дайте тогава да уплашим хората в средата на юни и те да отидат на "нашето" море поне през юли и август. И хората се уплашват. Поне тия, които си карат колите с пълномощно от баба, дядо, тъща, леля; на лизинг, оперативен лизинг или други форми на притежание само на правото за ползване на автомобила, без да са собственици - тия ще се уплашат 100%. Най-малко жените им ще писнат. А "византийците" са винаги добре познати злодеи в българските слухове. И хората вярват. Факт е, че там се глобяват българи - глобяват се яко. Ама трябва да се види и как карат! Не всички карат така, слава Богу. Но и слава Богу, че глобяват другите.

Всеки потребител може и е желателно да редактира мненията си, докато бутона "ПРОМЕНИ" е активен, а не да публикува последователни мнения. ******
Stojan
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 655
Регистриран на: 18 Декември 2013, 17:18:12
Благодарил: 110 пъти
Благодарено: 263 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот brumbar » 16 Юни 2014, 21:59:50

Проблема е в българските талони.
В България:
Teil I: голям талон
Teil II: малък талон

В Германия:
Teil I: малък талон
Teil II: голям талон

Изискване на директивата: При проверка да се предостави Teil I.

В КАТ вече се подготвят за смяна на талоните. До края на годината може и българските да заприличат на немските.
Изображение
Изображение
Последна промяна brumbar на 16 Юни 2014, 22:23:03, променена общо 1 път
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!
Когато приятелите ти обърнат гръб, разчиташ на съдбата! Който не вярва на съдбата, разчита на себе си!

Потребители благодарили на автора brumbar за мнението:
Stojan
Рейтинг: 4%
 
Аватар
brumbar
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 125
Снимки: 0
Регистриран на: 11 Юни 2011, 18:03:42
Благодарил: 4 пъти
Благодарено: 51 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот daisymm » 16 Юни 2014, 22:05:12

Здравей Stojan,

благодаря ти за проявения интерес към темата. Понеже уважавам участието ти във форума и в същото време държа на прецизността ще отделя време да вметна следните неща:

Stojan написа:В директивата никъде не пише, че трябва да се носи брифът. http://www.eulaw.egov.bg/DocumentDisplay.aspx?ID=2030...

Виж чл. 5 на директивата. Споменатата част I на от свидетелството за регистрация е точно големия талон.

Stojan написа:Проблемът е, че на германските малки талони (Teil I) има 53 параметъра, някои от които липсват на българските. Не знам точно кои, но има липсващи и то важни такива...

В нито един момент и в нито един от линковете не е ставало въпрос за немски или други чуждестранни свидетелства за регистрация . Информацията касае само българските такива.

Stojan написа:А "византийците" са винаги добре познати злодеи в българските слухове. И хората вярват...

Въпреки, че съм доста мнителен човек не мога да приема тезата ти, че Министерство на външните работи (виж първия линк, посочен от мен) е направило сделка с туристическия бранш и разпространява слухове.

Почувствах се длъжен да подам тази информация във форума. Както и друг път не си позволявам да казвам - направете така или иначе. Напротив - искам всеки един да получи максимално възможната първоначална информация и в същото време призовавам всеки един да продължава да се самоинформира, защото информацията е поток, не е статична ;-)

До скоро ...
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, butt you cannot fool all the people all the time (Abraham Lincoln)
Аватар
daisymm
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1394
Снимки: 9
Статии: 4
Регистриран на: 18 Август 2009, 20:51:23
Местоположение: daisymm@mail.bg
Благодарил: 1392 пъти
Благодарено: 585 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот Stojan » 16 Юни 2014, 22:08:25

Знаех, че номерацията е разменена, но не се сетих!!! Хората си искат I.
Благодаря на brumbar, а сега и на daysimm.
---
Приведох като пример германския талон, защото гръцкият (карам често гръцки коли) е абсолютно същият.
Stojan
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 655
Регистриран на: 18 Декември 2013, 17:18:12
Благодарил: 110 пъти
Благодарено: 263 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот daisymm » 16 Юни 2014, 22:40:17

brumbar написа:Проблема е в българските талони.
В България:
Teil I: голям талон
Teil II: малък талон

...

Ако сме честни/обективни, трябва да си признаем, че проблемът не е в образците на българските свидетелства за регистрация. Директива 1999/37/ЕО ясно казва кои атрибути са задължителни за единия и другия документ (малкия и големия талон). Аз лично седнах и проверих за себе си дали има съответствие ... и о, чудо 8-[ този път има съответствие, т.е. налични са всички задължителни по директивата атрибути. Част I е документът с повече информация, част II е документът с по-малко информация. Такова е и изискването на директивата (при несмките ситуацията е различна, но ние през цялото време говорим и ще говорим за българските ;-) )

Но по някаква причина гръцката полиция може би иска (и съгласно чл. 5 на директивата е в правото си) да вижда информация в българските свидетелства за регистрация, която не е задължителна и не е включена в образеца на документа за малкия талон. В същото време е факт, че в немските (явно и в гръцките) свидетелства за регистрация се поставя и от онази другата незадължителна информация.

Явно гърците са започнали да се мерят по немците и така трябва :kuku:

Неприятното в цялата тази ситуация е, че по подобие на други акции от близкото минало може да се наложи (административно) масова подмяна на българските свидетелства за регистрация, вместо да се търси друго решение на проблема. Привиждат ми се пак опашки в КАТ, пак едни бусове с едни масички и надписи на картон "Нутариус" и т.н., и т.н.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, butt you cannot fool all the people all the time (Abraham Lincoln)
Аватар
daisymm
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1394
Снимки: 9
Статии: 4
Регистриран на: 18 Август 2009, 20:51:23
Местоположение: daisymm@mail.bg
Благодарил: 1392 пъти
Благодарено: 585 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот brumbar » 16 Юни 2014, 22:48:14

Ако трябва да сме честни, пак някой не си е свършил работата до край в България.
Ако трябва да сме обективни, гърците не са заложили никакъв капан на никого, а спазват законите.
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!
Когато приятелите ти обърнат гръб, разчиташ на съдбата! Който не вярва на съдбата, разчита на себе си!
Аватар
brumbar
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 125
Снимки: 0
Регистриран на: 11 Юни 2011, 18:03:42
Благодарил: 4 пъти
Благодарено: 51 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот naselo » 17 Юни 2014, 12:17:32

****** написа:Ето кратко описание на проблема:
Европейска директива 1999/37/ЕО ( :-s ) дава право на гръцките власти да го изискват при пътна проверка както малкия, така и големия талон на автомобила.

Toва мисля че не е вярно. Директивата дава право да изискват част 1, а не 1 и 2. Проблемът е в България. Законът ни казва да носим част 2 на път и да държим част 1 прибрана.
И понеже днес прочетох в новините, че за леки автомобили нямало проблем - не е така. Законът си е закон. Не може с някакви негласни споразумения между държавни служители да се решават такива въпроси.
Да повторя за яснота - България е виновна за хаоса отново.
naselo
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 662
Регистриран на: 23 Февруари 2009, 05:44:59
Благодарил: 16 пъти
Благодарено: 65 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот Stojan » 17 Юни 2014, 12:58:08

brumbar го е написал ясно:

Проблемът е в българските талони.
В България:
Teil I: голям талон
Teil II: малък талон
---
Защото в Гърция (и Германия) малките талони са Teil I, а големите Teil II.
И гърците питат за Teil I.
---
Е, вече не питали.
Stojan
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 655
Регистриран на: 18 Декември 2013, 17:18:12
Благодарил: 110 пъти
Благодарено: 263 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот daisymm » 3 Юли 2014, 23:07:55

Все пак Гърция има право да иска големия талон на колите, а пропуска бил при нас.

А на мен все пак ми се виждат странни следните две твърдения на администрацията:
  • ще съобразим информацията в новите талоните с искането на гърците. Ами ако след година румънците или сърбите поискат още допълнителна информация #-o
  • смяната на старите талони с нови щяло да става поетапно, като изтече срока им. Аз пък си мислех, че тези документи нямат период на валидност, но явно с готвените промени в закона ще получат ](*,)

Сбъркана работа ...
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, butt you cannot fool all the people all the time (Abraham Lincoln)

Потребители благодарили на автора daisymm за мнението:
rusenec
Рейтинг: 4%
 
Аватар
daisymm
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1394
Снимки: 9
Статии: 4
Регистриран на: 18 Август 2009, 20:51:23
Местоположение: daisymm@mail.bg
Благодарил: 1392 пъти
Благодарено: 585 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот rusenec » 3 Юли 2014, 23:34:45

Хммм , май нищо не е сбъркано. Aма какво сега : ПЕЧАТНИЦАТА да фалира ли ????
Животът не е поемал към нас задължение да осъществява мечтите ни. Трябва да вземем каквото ни предлага и да сме благодарни, защото и по-лошо би могло да бъде
Аватар
rusenec
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 119
Регистриран на: 29 Септември 2004, 00:00:00
Местоположение: AC_Nrw
Благодарил: 159 пъти
Благодарено: 22 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот Буквоядец » 15 Септември 2014, 09:10:39

...
От 2015 ще се сложи край на сагата с българските талони на МПС в Гърция. Машината била задвижена. "Работи се по въпроса!", казват от Пътна полиция:

Новият образец за Талон №2 (малък талон) влиза в сила от 01.01.2015
...
Буквоядец
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 32
Регистриран на: 18 Юли 2014, 12:15:55
Местоположение: Fredrikstad
Благодарил: 70 пъти
Благодарено: 24 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот daisymm » 18 Октомври 2014, 23:40:50

brumbar написа:Проблема е в българските талони.
В България:
Teil I: голям талон
Teil II: малък талон
...


Поиграх си и подготвих нагледни материали,защото до момента по някаква причина не можем да се разберем кой е крив и кой прав. За улеснение ще приема, че:
голям талон = онази част от свидетелството за регистрация, която съдържа повече информация (кодове)
малчк талон = онази част от свидетелството за регистрация, която съдържа по-малко информация (кодове)

Ето изискването на Директива 1999/37/ЕО, относно информацията, която трябва да се съдържа в част I на свидетелството за регистрация. Обърнете внимание, че има задължителни и допълнителни кодове:


Ето изискването на Директива 1999/37/ЕО, относно информацията, която трябва да се съдържа в част II на свидетелството за регистрация. Обърнете внимание, че има задължителни и допълнителни кодове:


Ето образеца на част II на българското свидетелството за регистрация:


А сега моля да ми отговорите:
  1. Защо смятате, че българските власти за разменили наименованията на талоните и част I би трябвало да е част II, след като директивата ясно казва кои кодове са задължителни за едната и другата част?
  2. Не е ли видно, че информацията, която трябва да се съдържа в част II на свидетелството за регистрация се съдържа именно в част II на българското свидетелство за регистрация и в този смисъл всичко е направено както трябва?
  3. Защо смятате, че българските свидетелства за регистрация на автомобили са по подразбиране оплескани, само защото са български?
  4. Мислите ли, че текстовете на Директива 1999/37/ЕО са достатъчно прецизни (въпросът е към тези, които ще си направят труда да се запознаят с нейното съдържание) и не са ли пропуските в самата директива причина за възникващите недоразумения?

Моето мнение е:
  • имено двусмислените и непълни текстове в Директива 1999/37/ЕО са причина за възникналите усложнения
  • българските свидетелства за регистрация на автомобили (част I и II) съответстват напълно на изискванията на Директива 1999/37/ЕО
  • понеже контролните органи на отделните страни-членки имат право да изискват частта на свидетелства за регистрация на автомобила с по-големия обем информация (това е част I), е препоръчително (но не и задължително според директивата) в част II на българските свидетелства за регистрация да присъства максимална част от важната информация, посочена в част I
  • българските власти не трябва да отстъпват непременно пред всяко искане на контролните органи на другите страни-членки и да предприемат незабавно промени във вътрешното законодателство, а да водят диалог и да отстояват интересите на българските гражданите, доколкото това не е в противоречие на европейското законодателство.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, butt you cannot fool all the people all the time (Abraham Lincoln)
Аватар
daisymm
Златен писач
Златен писач
 
Мнения: 1394
Снимки: 9
Статии: 4
Регистриран на: 18 Август 2009, 20:51:23
Местоположение: daisymm@mail.bg
Благодарил: 1392 пъти
Благодарено: 585 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот Stojan » 19 Октомври 2014, 09:17:23

Теорията на козята вълна продължава ли? Минах 1.600 км и никой не ми поиска нищо в Гърция миналия месец. Трябва човек да е пълен добитък за да го спрат точно в Гърция. И като го спрат и глобят - като се върне, после разправя за тежест - гърците гонят карес на българите. И искат талон голям/малък (по избор на разказчика). Пък те го спряли за нещо съвсем друго и съвсем истинско от българския му репертоар, каквото нито в Германия, нито в Гърция има. Нито някой го прави. Нито ще му дойде на ума, че може да го направи. До сега глобен за талон в Гърция НЯМА.
--
А интерпретацията май само в България е различна, защото и румънските талони са голям II, малък I. За Унгария разбрахме, че е като в Гърция и Германия.
Stojan
Роден писач
Роден писач
 
Мнения: 655
Регистриран на: 18 Декември 2013, 17:18:12
Благодарил: 110 пъти
Благодарено: 263 пъти

Re: Заложила ли е Гърция капан за българските шофьори?

Мнениеот brumbar » 19 Октомври 2014, 10:21:45

****** написа:Поиграх си и подготвих нагледни материали,защото до момента по някаква причина не можем да се разберем кой е крив и кой прав. За улеснение ще приема

Може би допуските ти не са съвсем коректни.

Нима талоните, които се издават в Германия, Унгария, Гърция, Словакия и т.н. не отговарят на Евро-директивите?
Факт е, че един полицай в ЕС съгласно закона търси талон част 1. Тази част в България е т.нар. голям талон. Ако част 1 е малък талон, както в цяла останала Европа, няма да има никакъв проблем. Но в БГ-авто-форумите, а и тук, се надава вой - искат ми големия талон. Ами - не, те не ти искат ГОЛЯМ талон, те искат талон част 1. Той може да бъде малък (както в цял ЕС), може да бъде и ГОЛЯМ (както в БГ).

Какво пречеше на КАТ и МВР да издават талони с размери и номерация като в другите страни членки на ЕС?
Защо българските документи не са копие на немските (например), а са свободна интерпретация на директивите?
Защо БГ талоните не си сменят просто имената?

Възможно ли е без никакво друго изменение талон 2 да стане талон 1, само със смяна на "заглавието"?
Ако - да, защо не е направено?
Ако - не, това означава ли че всички страни в ЕС не спазват европейските директиви при издаване на документи, а само в БГ всичко е спазено до последната запетая?

Когато си отговориш на всички тези въпроси, може би ще разбереш защо много хора си мислят, че пак има нещо гнило в българските държавни институции при определянето на документите, които съпътстват регистрираните МПС в БГ.
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!
Когато приятелите ти обърнат гръб, разчиташ на съдбата! Който не вярва на съдбата, разчита на себе си!
Аватар
brumbar
Тукашен
Тукашен
 
Мнения: 125
Снимки: 0
Регистриран на: 11 Юни 2011, 18:03:42
Благодарил: 4 пъти
Благодарено: 51 пъти

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

  • Advertisement