• Advertisement

Когато не сте доволни от мобилен телефон?

Еми за тва, онова и т.н. Тука може да пише всеки по всички теми, които го вълнуват.

Когато не сте доволни от мобилен телефон?

Мнениеот seli » 30 Април 2010, 17:27:23

При сключването на договор за мобилен телефон най-напред е важно да
установите коя е ответната страна по договора, в случай че:

• желаете да прекратите договора си;
• установите дефект на телефона си;
• искате на подадете жалба.

Вашият договор може да бъде с:

• мобилния оператор, който представлява компанията, която излъчва
сигнала, въз основа на kойто вие получавате и правите разговори. Примери за мобилни оператори са O2, T-Mobile, Vodafone и Orange;
• доставчикът, който купува сигнала от мобилния оператор и го продава на магазини, заведения или директно на обществеността;
• магазин за продажба на мобилни апарати. Подобни магазини могат да бъдат и доставчици или агенти на доставчици.

Може да се окаже трудно да сключите договор, ако не сте в избирателния регистър. Това е така, защото мобилните компании провеждат кредитна проверка и някой, който не е в избирателния регистър, може автоматично да няма право на договор.

Прекратяване на договор

Ако желаете да анулирате договора си, можете да го направите единствено ако в него има клауза за анулиране. Ако имате право на анулиране, мобилната компания може да определи такса. Все пак, ако подпишете договора в дома си или си закупите телефона на кредит или дистанционни методи на продажба, може да имате право на анулиране.

Продажба на мобилен телефон на някой друг

Ако искате да продадете мобилния си апарат на някой друг, проверете в
договора си дали подобна продажба е позволена. Някой, който желае да си купи мобилен телефон втора употреба, трябва да провери дали има право да използва сигнала, който преди това е бил продаден на друго лице. Понякога мобилната компания може да се съгласи на трансфер, но срещу съответната такса. Освен това, преди да направи трансфера, мобилната компания ще провери дали телефонът е краден.

Повредени мобилни телефони

Ако мобилният ви телефон се повреди, незабавно уведомете мобилната компания. Трябва да проверите в договора си дали е необходимо да плащате месечни такси за този период.

Оспорване на сметки за мобилни телефони

В този случай е възможно да бъде направена грешка, за която е отговорна мобилната компания. Обаче обикновено мобилните компании предлагат подробни сметки, показващи датата, времето, продължителността и цената на разговорите, така че можете да проверите дали високата стойност на сметката се дължи на направените разговори, или на грешка.

Как да подадете оплакване, когато мобилният телефон или услугата са с неудовлетворително качество?

Ако имате проблем с телефона, отговорност носи продавачът, а не производителят или доставчикът. Запомнете: според закона телефонът трябва да бъде със задоволително качество, да отговаря на предназначението и описанието си. Ако имате проблем с мобилната услуга, ще трябва да се свържете с човека или компанията, с които сте сключил(а) договор. Това ще бъде мобилният оператор, доставчикът или снабдителят на услугата. Договорът, покриващ предоставената от мобилната компания услуга, се по-крива от общия закон на договорите. За да подадете оплакване, се свържете със съответната служба на мобилната компания. Ако смятате, че не е обърнато необходимото внимание на жалбата ви, последвайте практиката за подаване на жалби в мобилната компания. Може да си вземете копие от мобилната компания, или то може да бъде напечатано на гърба на сметката ви, или пък да е поместено в практическия кодекс. Някои мобилни компании, включително Orange и T-Mobile, принадлежат към арбитражна програма, организирана от Chartered Institute of Arbitrators (020 7421 7444; www.arbitrators.org), която програма са нарича Communicators and Internet Ser vices Adjudicat i on Scheme (CISAS).
Ако все още не сте удовлетворен(а), OFCOM (0845 456 3000; www.ofcom.gov.uk) или Otelo (Office of the Telecommunication Ombudsman: 08450 501614; www.otelo.org.uk) може да успеят да разследват дадена жалба. OFCOM може да разследва жалба относно всички аспекти на мобилните услуги. Otelo може да помогне с дадена жалба, ако мобилната компанията е член на Otelo. Преди това трябва да сте преминал(а) през процедурата за подаване на жалби на съответната компания.

www.bgben.co.uk
Аватар
seli
Професионалист
Професионалист
 
Мнения: 3158
Снимки: 256
Регистриран на: 26 Февруари 2009, 23:21:09
Местоположение: Стокхолм - Истанбул - Бургас
Благодарил: 205 пъти
Благодарено: 246 пъти

Re: Когато не сте доволни от мобилен телефон?

Мнениеот kagami » 25 Октомври 2010, 13:54:38

seli, благодаря за информацията. В допълнение към казаното от теб, ще споделя личния си опит с Vodafone, на които съм абонат, oтносно "Оспорване на сметки за мобилни телефони"

Първо им се обадих, за да се осведомя каква е цената на международните разговори и те ми обясниха за Vodafone Passport, което на практика е роуминг-услуга - ако сте извън страната (UK) и се обаждате до UK, с Vodafone Passport плащате първоначална такса от £0.75 за всяко обаждане, и първите 60 минути (не е грешка) за безплатни, като броят изговорени минути се изважда от броя безплатни минути за месец, които ползвате според абонаментния си план. Всичко това е много хубаво, но не това стана ясно от обясненията, които ми даде техния служител, и аз от горчив личен опит разбрах, че Vodafone Passport не се отнася за разговори, които правите от UK към други държави. Разбрах го, когато се появи месечната ми сметка, която беше с около £100 повече от обикновеното.

Тогава се обадих отново във Vodafone, обясних им ситуацията и им казах, че съм била грешно осведомена от техен служител, в следствие на което съм направила разговори за много пари, които разговори не бих провела ако знаех колко струват в действителност, а бих изплозвала скайп. Тъй като мобилният оператор често записва разговорите, проведени между клиенти и служители на фирмата, истината явно е била установена и в резултат ми беше опростена половината от сумата за международните разговори, проведени през въпросния месец, без ДДС.

На практика платих ДДС върху "надписаната" сума (в кавички, защото аз наистина съм провела тези разговори, не са ми били надписани в истинския смисъл на думата, но съм ги провела, без да знам колко струват, въпреки че когато за пръв път говорих с Vodafone, ги попитах много ясно каква е цената на международните разговори на минута). Платих ДДС върху цялата сума, защото тя вече ми беше удържана с ДДС, когато обърнах внимание на необичайно голямата сметка, а те ми опростиха половината от сумата, преди да й се начисли данъка.

След това не си направиха труда да приложат същия принцип на опрощаване за друг международен разговор, проведен през следващия месец, но преди второто ми обаждане до Vodafone, така че се наложи да им се обадя пак и да ги подсетя. Този път служителят каза, че опрощава сумата на върпосния международен разговор, но още не знам какъв ще е крайният резултат, защото фактурата ми ще излезе през ноември.

Предполагам, че в моята ситуация бих могла да "извоювам" опрощаване на цялата "надписана" сума и за двата месеца и да искам да ми върнат парите, които съм платила за ДДС на тези суми, но не ми се занимава повече.

Така или иначе, споделям цялата тази история, за да илюстрирам факта, че сметките за телефон могат да бъдат оспорвани и това да има положителен за вас резултат - ако сте сигурни, че сте в правото си, ако сте подготвени да загубите известно време в обяснения и ако запазите спокойствието и добрия си тон.
kagami
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 6 Август 2007, 00:00:00
Благодарил: 0 пъти
Благодарено: 0 пъти


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

  • Advertisement