Мерси на velingrad за изчерпателните информации (IntKfzVO ко знаех, ама другата информация относно IntKfzVO бе нова за мен).
нека обаче да поясним следните неща:
1. макс. срок е действително 1 година от датата на влизане на автомобила в ГЕР
=коментар=
на практика няма как да регистрират кога един автомобил влиза тук. Всяка EU-граница си има собствени механизми за контрол. Понякога дори изобщо не проверяват. Освен това влизане в EU не означава влизане в ГЕ. По немските граници така или иначе проверяват само "цивилките". С една дума няма как да докажат кога един БГ-автомобил е влязъл в ГЕР.
2. Престоят на автомобила тук трябва да е "необоснован" демек собственикът да няма постоянно местожителство тук.
=коментар=
че какъв е проблемът? Моето муле е регистрирано на името на майка ми а аз карам с пълномощно и не фигурирам в никакъв документ свързан с колата. "Колата просто е тук само за няколко седмици и после майка ми ще си я вземе обратно"
3. Глобите
Глобите се събират из EU само ако надвишат сумата 70 евро! ПОд тази сума просто не си заслужават усилията. Ако се стигне до там, значи че човек сдраво е сгазил лука. "Обикновените" нарушения като "Blitz" или "Knöllchen" със сигурност не се изпращат в БГ.
Примери:
аз карам тук от 5 години (вече втора кола) и досега (чук-чук) не съм имал никакви проблеми. Един познат кара Кадет с Ловешки номера (от старите номера!!!) от десетина години и досега също няма проблем.
Цялата работа обаче си има и неприятните оттенъци:
Чести полицейски проверки по аутобана, нетолерантно поведение от страна на други шофьори (все пак за другите сме "EU-цигани"), неприятно чувство при евентуални проверки и т.н.
Всеки трябва сам да прецени за себе си!
За мен лично в момента плюсовете (и то няколко хиляди плюса) са повече!
ПП. Апропо всичките тези неща не важат за EU-държави членки на EWG а за това има само да си мечтаем
